Да ли слогани подстичу рађање?

Како је најављено, 2018. година биће посвећена борби за већи наталитет. Први покушај буђења свести будућих родитеља, међутим, није успео. Иако је на адресу Министарства културе и информисања стигло више од хиљаду предлога слогана за подстицање рађања, ниједна идеја није испунила све критеријуме. Комисија од слогана не одустаје, али ће их, кажу, убудуће писати стручњаци.

"Доста речи, нек закмечи" је порука којом је двадесетједногодишњи студент, Милош Вељовић, желео да упозори на проблем наталитета. Од шест награђених слогана његов је заузео друго место. Међутим, уместо као подстицајну, неки његову идеју тумаче као увреду.

 

"Мислим да сам успео, неки не мисле тако, али ја га не бих послао да мислим да је лош. У разговору са братом, он је рекао нек закмечи више у шали, ја сам рекао то је супер, дај да додамо нешто да лепо звучи. И додао сам "доста речи". Притом, не мислећи да некога осуђујем, нападам или наређујем да рађа", објашњава Вељовић.

Да ли ће кампања бити успешна ако лепо звучи или ако упозорава, није јасно ни после овог покушаја. Полемише се о томе шта је већи подстицај рађању, слике и гласови беба или изношење мрачних статистичких података.

Игор Авженер, маркетиншки стручњак, каже да увек постоје два начина. "Један је будућност која је светла, а други је будућност која је црна. У зависности од тога како желите да представите будућност, без беба ће бити црна, а са бебама би требало да буде блистава", рекао је Авженер.

Према његовим речима, тај глагол закмечати је изазвао такве реакције, али он јесте важан јер не романтизује родитељство, он говори да то баш и није лако, то уме да буде и напорно за слушни апарат, али је ипак нешто најлепше.

Пре кампање, сагласни су стручњаци, требало би одредити циљну групу. Онима који знају шта значи одгајати дете, потребна је другачија мотивација него онима којима то искуство тек предстоји.

"Циљна група треба да буду пре свега они који још нису родили. За разлику од неких демографа и других стручњака који мисле да треба стимулисати рађање другог, трећег детета, не можемо да стимулишемо рађање другог детета, ако није рођено прво дете", каже демограф Горан Пенев.

Слоган не рађа децу. Зато кампању треба да прате многе подстицајне мере.

"Можете да имате најбољи слоган за мерцедес, уколико ви немате довољно новца ви га нећете купити. Исто је потпуно и са децом", закључује Авженер.

Да речи могу мотивисати, али само уз одговарајуће облике помоћи, сведочи и Данска. Тамошња кампања, иако је изазвала лавину критика, повећала је број новорођенчади.

Број коментара 10

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 26. април 2024.
18° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво