субота, 14.03.2015, 09:20 -> 12:53
Карактеристике хеликоптера Ми-17
Транспортни хеликоптер Ми-17, који се срушио у ширем рејону аеродрома "Никола Тесла" код Сурчина, био је један од свега два примерка те летелице која је коришћена у Војсци Србије.
Два хеликоптера Ми-17 су летела у саставу 890. мешовите хеликоптерске ескадриле 204. ваздухопловне бригаде у Батајници, а у Војсци Србије су имали интерну ознаку ХТ-48 (Хеликоптер транспортни 48), преноси Бета.
У питању су летелице са евиденцијским ознакама 12550 и 12551. Хеликоптери су оригинално произведени за Совјетски Савез 1989. и 1991. године, а у Србију су увезени половни 1997. године за потребе Јединице за специјалне операције Ресорса државне безбедности, која их је користила на Косову.
Војска Србије је преузела два хеликоптера Ми-17 2006. године и ремонтовала их 2010. године, након чега су укључени у употребу.
Ми-17 је иначе усавршена верзија хеликоптера Ми-8, који је војска односно Југословенска народна армија набавила од СССР-а од 1968. до 1981. године.
Видљива разлика између Ми-8 и Ми-17 јесте положај репног ротора. На Ми-8 он је са десне стране, а на Ми-17 са леве. Мотор и авионика су знатно усавршени на Ми-17.
Хеликоптери Ми-17 се интензивно користе у Војсци Србије за транспорт војника, рањеника, болесних, као и за борбена дејства на војним вежбама.
У питању је средњи транспортни хеликоптер који се користи у десетинама армија света а који, у односу на Ми-8, има јачи мотор и унапређену авионику.
Према званичним подацима може да превезе 24 војника са опремом, а максимална маса приликом полетања је 12 тона. Брзина крстарења је 180 до 220 километара на час.
Максимална висина лета је 4.500 до 5.500 метара, а максимални долет 930 километара.
Како је раније саопштено из Министарства одбране, хеликоптер Ми-17 срушио се у петак увече у акцији трагања и спасавања, током које је животно угрожена беба транспортована из Рашке у Београд.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 1
Пошаљи коментар