Читај ми!

U senci tajfuna

Pred nama je strašna i divna Suzuka - nekadašnje ružno pače Formule 1 koje je već odavno postalo ponosni labud - ali ovog vikenda ćemo voljom prirode umesto sjajne staze u glavnoj ulozi imati nešto drugo.

Krivac - tajfun Fanfon - se u ovom trenutku nalazi iznad okeana, stotinama kilometara udaljen od staze u okolini Nagoje i u prethodna 24 časa na skali koja meri jačinu oluje je učetvorostručio svoju snagu pa je sada sasvim izvesno da će u nedelju krajem dana ili rano ujutru u ponedeljak udariti svom snagom na pacifičku obalu Japana. Kako bi trka trebalo da se vozi u nedelju u tri popodne po lokalnom vremenu, veliko je pitanje da li će obilna kiša koja se očekuje uopšte dozvoliti održavanje trke. Kalimero bi zavapio „To je nepravda!", i zaista mi nije teško da se složim sa takvim stavom, jer nije fer da pored svih Bahreina, Barselona, Hungaroringa ili Abu Dabija u kalendaru kiša dolazi baš tamo gde nikako nije poželjna.

Pri tome, lično nemam ništa protiv kišnih trka, naprotiv, često rezultiraju nečim potpuno spektakularnim, kao što je čuveni Senin prvi krug na Doningtonu 1993, prva Sebova pobeda u karijeri na natopljenoj Monci 2008. ili čudesan Džensov trijumf u Kanadi 2011. godine, ali na Suzuki kiša nikad nije dobrodošla.

Izazov koji na suvoj stazi pred vozače stavljaju zavodljive S krivine na startu, par zloglasnih Degner zavoja, pritajena Kašika okružena šljunkom i strašni 130R biva ozbiljno prigušen u kišnoj trci, pa ćemo na naredni obračun trkača i njihovih mašina sa stazom koja ujeda one koji je neozbiljno shvate morati da se strpimo do naredne godine.

Kao da ovakav scenario nije već ozbiljno loš, večita potera za novcem nam ovog vikenda može doneti još gori ishod. Dok su razumni glasovi već u petak ujutru tražili rešenje u pomeranju trke na nedeljno prepodne, ili čak subotu, Berni insistira da se trka vozi u predviđenom terminu, koji je usaglašen sa promoterom i sponzorima, čak i po cenu da prave trke - uopšte i ne bude. Ne tako davno u Japanu (Fudži 2007) trka je počela posle 19 krugova iza sigurnosnog vozila, ali za razliku od te trke, u nedelju će kako dan bude odmicao vreme biti sve gore pa bi start iza sigurnosnog vozila gotovo izvesno značio i - kraj iza sigurnosnog vozila, odnosno trke ne bi ni bilo. Pravila kažu da su dovoljna samo dva kruga iza sigurnosnog vozila da bi se trka bodovala, doduše polovinom predviđenih poena (pobednik 12,5, drugoplasirani 9 itd), ali u sezoni u kojoj posle 14 rundi razlika između vodećeg dvojca iznosi samo 3 boda, takav ishod bi bio katastrofa za svakog pravog navijača.

Zbog svega toga, poseban fokus ovog vikenda je na kvalifikacijama, budući da u lošem raspletu startne pozicije u subotu mogu postati i ciljne pozicije u nedelju.

U senci ove klimatske drame koja je neočekivano zauzela glavnu ulogu ovog vikenda, dešavaju se i dve prave trkačke, jedna na stazi a druga van nje.

Borba za titulu ulazi u kritičnu fazu, jer nas posle Japana čekaju još samo četiri okršaja Hamiltona i Rozberga. Britanac je posle Belgije i svega što se tamo izdešavalo prvo mentalno, a posle Singapura i bodovno stavio Nemca u podređeni položaj, pa šanse da Niko postane drugi Rozberg sa svetskom titulom u ovom momentu ne deluju preterano izgledne. Davno prošlim deluju dani u kojima je, između Monaka i Mađarske, Niko dominirao čak i na kvalifikacijama a Luis delovao kao onaj stari Hamilton, najbrži vozač u karavanu koji titule gubi pre svega zbog psihološke nestabilnosti. Danas Hamilton puca od samopouzdanja i ukoliko se nešto dramatično ne dogodi na narednim trkama (razorni tajfun možda?), titula je samo njegova.

Druga drama, ona van staze, deluje još intrigantnije. Glasovi iz Japana kažu da je ljubav Ferarija i Alonsa stvar prošlosti i da ćemo vrlo brzo biti svedoci sporazumnog raskida ugovora koji je Španca trebalo da zadrži u Maranelu barem do kraja 2016. godine. Ideja da tim koji je u problemima - Ferari - deo rešenja pronalazi u razlazu sa, smatra se, najkompletnijim vozačem današnjice, na prvi pogled zvuči paradoksalno, ali kada se malo dublje zagrebe, stvari postaju mnogo jasnije. Alonso je u Ferariju punih pet godina a titule su izostale, iako ponajmanje njegovom greškom. Za Fernanda je vreme da krene dalje, i na ovaj ili onaj način i sam je toga postao svestan još negde tamo u leto prošle godine, pa ni činjenica da je ove sezone u istom automobilu do nogu potukao miljenika većine neutralnih navijača i tako svoj status dodatno učvrstio nije dovoljna da potisne frustraciju zbog još jedne izgubljene godine. Kako je tim posle odlaska Domenikalija i di Montecemola ušao u period previranja i nestabilnosti, Alonso je svestan da će u crvenom automobilu titula biti teško dostižna i naredne godine i više ne želi da čeka.

Ferari se, sa druge strane, sprema za ozbiljnu reorganizaciju i za novi početak u centar zbivanja žele da stavi vozača koji bi prelazak u legendarni tim dočekao sa entuzijazmom koji Španac više ne pokazuje, a koji se od Kimija nikad nije ni mogao očekivati. Iako se pretpostavlja da Ferari cilja Fetela, Seb je vezan ugovorom za Red Bul do kraja naredne godine pa neće biti neočekivano ako Kimiju do isteka Sebovog ugovora društvo bude pravio Bjanki.

Najzanimljivije je zato pitanje gde će završiti Alonso. Iako kladionice Fernanda vide u Meklarenu, pitanje je da li je Španac spreman da se kladi na novi Hondin agregat, pogotovo ako su tačne glasine da prva verzija motora kasni, a da je sam motor izgleda previše težak a možda i nedovoljno snažan. Koliko god bio majstor sa automobilima koji nisu vrhunski, Alonsu ne bi škodilo da za promenu nauči da bude majstor i u tome kako da izbegne da završi u lošem autu. Sigurnija opcija bi zato možda bio Red Bul, koji je u Rikardu pronašao novog Fetela, pa ako je Kvjat potencijalno novi Rikardo, postavlja se pitanje da li je za Red Bul Fetel možda novi Veber? Još uvek aktuelni svetski prvak ne krije da bi jednog dana voleo da se oproba u Ferariju (ko ne bi?), a uskoro ćemo saznati koliko je taj dan blizu.

Poslednja opcija za Alonsa koja se spominje deluje neverovatno, ali u Formuli 1 su se i luđe stvari dešavale, pa hajde i to da spomenemo - Lotus, koji bi sa Mercedesovim motorom naredne sezone možda mogao da ponovi ono što je ove godine učinio Vilijams, a Alonsu da priliku da osmotri kako je prošla prva Hondina godina u Meklarenu pre nego što se odluči za povratak u Voking. Uostalom, Španac je nešto slično učinio i nakon rastanka sa Meklarenom na kraju 2007. godine, zar ne?

No, vratimo se na Suzuku - gde Hamilton nikad do sada nije pobedio*. Ako Berni nastavi da ignoriše Fanfon, kvalifikacije počinju u 7 ujutru po našem vremenu, dok je trka u nedelju na programu sat kasnije. Iako su do sada oni koji su se kladili protiv Bernija listom loše prolazili, ja bih se odvažio da predvidim da ćemo u nedelju ipak ustajati par sati ranije.

* ...ali do ove sezone Luis nije znao ni za trijumfe na Sepangu, u Bahreinu i Barseloni, pa ga to nije omelo na putu do najvišeg stepenika na podijumu.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 26. април 2024.
12° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво