Читај ми!

Reklama koja je rasplakala i podelila Britance

Odjeci artiljerijske paljbe, vojnici zbijeni jedni uz druge u rovu – scena u božićnoj reklami koja je mnogim Britancima izmamila suze, dok je druge šokirala, nagnavši ih da zatraže njeno povlačenje.

Reklamni film lanca samousluga „Senzberi“, u trajanju od 3 minuta i 40 sekundi, prikazuje božićno primirje 1914, kada su vojnici obeju zaraćenih strana na nekoliko sati prestali da se ubijaju kako bi zajedno, na ničijoj zemlji, proslavili hrišćanski praznik.

Reklama je izazvala žustru debatu o tome da li je prikladno korišćenje osetljivih događaja iz nacionalne istorije u komercijalne svrhe, posebno u trenutku kada zemlja obeležava 100-godišnjicu početka Prvog svetskog rata.

„Prilično hrabro od 'Senzberija' i sasvim neprikladno“, smatra Lesli Halam koji na Univerzitetu u Lankasteru predaje psihologiju marketinga.

Velike božićne reklame postale su tradicija u Velikoj Britaniji, prilika za kompanije da svoj brend urežu u mozak potrošača. Ovi mini-blokbasteri, obično su prepuni ljupkih stvorenja i male dece, ali svakako ne vojnika u rovovima.

Zbog „Senzberijeve“ reklame najmanje 240 žalbi stiglo je na adresu Agencije za kontrolu standarda oglašavanja (ASA) od ljudi koji smatraju da se rat ne može koristiti u reklamne svrhe.

Ono što najviše iritira kritičare je „umiveni“ prikaz rovovskog rata u reklami. U članku objavljenom u Gardijanu, pisac Eli Fog navodi da reklama predstavlja akt nepoštovanja prema jednom tragičnom istorijskom događaju.

„Da li bismo se idućeg Božića radovali reklami koja prikazuje dirljivu scenu u kojoj jevrejsko dete i hendikepirani mališan razmednjuju poklone za Božić i Hanuku u 'Aušvicu', na putu za gasnu komoru?“, pita se Fog, dodajući da ne vidi neku veću moralnu razliku.

„Senzberi“ je očigledno želeo da iskoristi interesovanje nacije za Veliki rat. Samo je ovog meseca pet miliona ljudi posetilo izložbu 888.246 crvenih keramičkih cvetova maka, u znak sećanja na žrtve krvavog četvorogodišnjeg sukoba.

„Senzberijeva“ reklama, koja se odvija u snežnoj, blaženoj atmosferi, uz zvuke horske pesme Tiha noć, otpevane na engleskom i nemačkom, zapravo slavi čokoladicu od čije se prodaje finansira pomoć ratnim veteranima.

Da li će reklama biti i koliko uspešna ostaje da se vidi, ali je „Senzberi“ nesumnjivo uspeo da privuče pažnju javnosti.

Број коментара 12

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 26. април 2024.
7° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво