Odgovori lekara, 27. jun 2015.

I ove subote, RTS-ova onlajn bolnici odgovara na Vaša pitanja i rešava Vaše zdravstvene nedoumice. U tome nam pomažu lekari: Doma zdravlja „Savski venac“, Instituta za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut“, Vojnomedicinske akademije, Klinike „Dr Laza Lazarević“ i Instituta za majku i dete.

Pitajte lekare: saveti.lekara@rts.rs

Pitanje: Imam problema sa zdravljem, pa bih bio zahvalan da mi date Vaše stručno mišljenje oko dijagnoze i da li imam razloga za paniku. Ove simptome imam često:

1. Konstantna vrtoglavica
2. Osećaj bezosećajnosti (prođem pored zida i udarim se kao da ga nema)
3. Osećaj propadanja (lebdenja)
4. Oblivanje toplog i hladnog znoja duž celog tela
5. Trnu mi ruke i noge
6. Nekada ne mogu da pomnožim dva broja na poslu (koncentracija mi je narušena) 

Imam 24 godine i kvalitet života mi je toliko narušen da ne mogu normalno da funkcionišem. Završio sam fakultet i takvih problema do prošlog leta nisam imao. (S.K)

Odgovor: Na osnovu simptoma koje ste naveli, moramo da Vam kažemo da je potrebno da se obratite lekaru specijalisti neurologije. On će na osnovu anamneze i pregleda, utvrditi o čemu je reč. (Vojnomedicinska  akademija)

Pitanje: Pijem „karbapin“, „rivotril“ i „diazepam“ po potrebi, zbog dve akutne psihoze. Interesuje me samo zašto mi se nekada javlja nesnosan bol u sredini čela, tačno iznad nosa?  Bolovi su se pojavili krajem osnovne skole. (N.K)

Pitanje: Imam problem psihičke prirode. Često mi se dešava da kada uradim ili dodirnem nešto, moram to da ponovim nekoliko puta. Ukoliko to ne uradim, osećam kao da mi nešto nedostaje ili mi se tada pokvari raspoloženje. Imam problem sa snovima, odnosno počeo sam da sanjam neke stvari koje me uznemiruju. Šta da radim? (D.K)

Pitanje: Imam 23 godine i pre više od godinu dana sam imao „napad panike“ (imao sam izuzetne stresove) i od tada pijem „ksalol“ (dva puta dnevno). Međutim već mesec dana ga ne pijem, jer mi je lek ukinut. Prvih dana sam stalno mislio na lek, ali sam nekako to prebrodio. Sada imam osećaj da mi igraju mišići lica, usana, slepoočnica i to je neizdrživ osećaj. Da li mi možete reći šta je uzrok?

Odgovor na tri pitanja iz oblasti psihijatrije: Na ova tri pitanja lekari Klinike „Dr Laza Lazarević“, savetuju pacijentima da ne uzimaju terapiju na svoju ruku, niti da je samoinicijativno menjaju. Obratite se svom izabranom lekaru, koji će Vas ako je potrebno uputiti specijalisti psihijatrije. Na osnovu pregleda i razgovora sa pacijentima, on će utvrditi da li je potrebno da se terapija menja i koja da se uzima.

Pitanje: Pre neki dan primetio sam aknu na testitu, koja boli na dodir i pri vrhu je bila bela. Tad sam počeo da mažem „gentamicin“ (dva puta dnevno). Da li antibiotska mast tako primenjena može imati uticaj na plodnost, tj. da li da prestanem da mažem? Da li da se obratim lekaru i kojem (urologu ili dermatovenerologu)? (S.L)

Odgovor: Primenjena antibiotska mast ne može uticati na plodnost. S obzirom na to da je opisana promena, po vašem navođenju, na koži skrotuma, trebalo bi da se javite prvo dermatovenerologu, a ukoliko dermatovenerolog indikuje i urologu. (Dr Dejan Mocović, urolog VMA)

Pitajte lekare: saveti.lekara@rts.rs

broj komentara 0 pošalji komentar