Си-Ен-Ен: Многи више не постоје, али је „Ер Србија“ издржала

Једна од највећих глобалних медијских мрежа Си-Ен-Ен, у тексту који преноси и на насловној страници свог портала, издвојила је најстарије светске авио-компаније и том приликом дала велики простор и српском националном авио-превознику уз осврт о оснивању и развоју.

Наводећи да у години у којој индустрија прославља век постојања, многе компаније нису преживеле, Си-Ен-Ен подсећа на компаније које и данас послују. Тако се „Ер Србија“ нашла на осмом месту најстаријих авио-компанија на свету.

У тексту се подсећа да је година оснивања 1927. и представља како је изгледао животни пут сада највећег авио-превозника у региону, који је прошле године превезао два и по милиона путника и лети на 61 дестинацију са своја два матична аеродрома у Србији.

„Ер Србија“ потиче од неколико авио-компанија које су биле национални превозници Југославије, почевши са „Аеропутом“ у 1927. и „Јат ервејзом“ из 1948. године.

У годинама Хладног рата, ЈАТ је развио широку саобраћајну мрежу, са опремом увезеном како из источне тако и из западне Европе, у складу са позицијом Југославије као несврстане земље.

После распада Југославије, ЈАТ је постао национални превозник Србије.

Године 2013, „Етихад“ је откупио 49 одсто удела у компанији, која је затим започела велики процес рекапитализације и промене имена којим се трансформисала у „Ер Србију“.

број коментара 8 Пошаљи коментар
(среда, 16. окт 2019, 14:29) - vojnik [нерегистровани]

Slotovi

Ko je prodao slotove koje je imao JAT? To je ono sto cini vrednost kompanije, a JAT je imao svetske top slotove poletanja i sletanja na najjace aerodrome. Pitanje za istrazne novinare, ako postoje.

(среда, 16. окт 2019, 14:28) - Momir [нерегистровани]

Pljuvamo po svemu što je naše....

I kada eminentni strani političari, državnici, novinari i drugi bilo šta dobro kažu ili napišu o Srbiji, pojavljuju se ljudi koji po svemu tome pljuvaju...
Bože, šta je to sa nama?

(среда, 16. окт 2019, 09:45) - anonymous [нерегистровани]

Obratiti se na aerodromski šalter

Kofere mogu samo da polome aerodromski radnici koji vrše sortiranje, utovar i istovar prtljaga. Jedino oni imaju kontakt sa vašim prtljagom, a ne avio kompanije koje vrše samo prevoz utovarenog prtljaga.

(уторак, 15. окт 2019, 20:18) - zen [нерегистровани]

istina

"Air Serbia" - 2.5 milona putnika
Aerodrom "Nikola Tesla" 5 milona putnika, i druge kompanije koriste aerodrom

(уторак, 15. окт 2019, 18:45) - demnd [нерегистровани]

re:

a kako mislite ne zivi se od stare slave? pa ja mislim da bas ta tradicija koju je imao JAT trebala je da bude osnova postojanja bezbrizne buducnosti. 80-tih godina je broj raznovrsnih linija bio toliki da je predstavljala takvu konkurenciju, da cak jedan AirFrance sponzorisao jedno zasedanje Saveza sindikata Jugoslavije ne bi li pokusao u trzisnoj utakmici da se nadmece sa JATom na ovom delu prostora. A pod dva, ako su tacne informacije da sada AIR Serbia cuva pozicije strateskom partneru a sve na teret budzetskih korisnika Srbije, onda je zalosno, da neko fingira trzisnu utakmicu na ustrb Budzeta Srbije. Ne moze da se neko bahati i da pravi dugove, a da jedna siromasna drzava i jos bedniji narod placa ceh.

(уторак, 15. окт 2019, 18:39) - Dolje [нерегистровани]

Istina

Sta je istina? Ono sto napisa CNN da je prosle godine prevezeno 2,5 miliona ljudi, ili sto nasa premijerka kaze 5 miliona?

(уторак, 15. окт 2019, 17:47) - Srba [нерегистровани]

Kofer

A, nikako da mi plate izlomljen kofer !

(уторак, 15. окт 2019, 16:49) - anonymous [нерегистровани]

Права одлука у правом тренутку

Наш авиопревозник је стратешки размишљао, пратио тржишне токове и у правом тренутку успео да пронађе инвеститора чији су се интереси поклопили са интересима нашег националног авиопревозника. Тржиште је утакмица која непрекидно траје, опстају само они који размишљају правилно и стратешки у сваком тренутку, од старе славе саме, нико никад није преживео уколико се није прилагодио.