Како је исечена највреднија локомотива Железничког музеја

Најстарија локомотива из колекције Железничког музеја, направљена 1864. године, исечена је и у деловима однета 31. августа из Депоа Музеја, који је део Ложионице београдске Железничке станице, у близини Београдског сајма, а директор музеја Ненад Војчић каже да су били немоћни да то спрече. Завод за заштиту споменика културе града Београда осуђује чин вандализма у Ложионици некадашње Главне железничке станице.

Како је исечена највреднија локомотива Железничког музеја Како је исечена највреднија локомотива Железничког музеја

Вандали су направили хаос у Депоу Железничког музеја у Београду. Музеј је обијен пре 10 дана, а оштећени су многи експонати. Најстарија локомотива коју Железнички музеј има у својој техничкој збирци уништена је. Такозвана Пулска локомотива до пре неколико дана била један од навреднијих железничких експоната у овом делу Европе.

„Добио сам позив 31. августа увече од човека који је тог тренутка посматрао екипу од 16 људи, који су бренерима секли локомотиву, која је припадала серији сличних железничких машина, које су се користиле у изградњи Суецког канала. Она је била старија него што је железница у Србији“, истакао је Војчић.

Према његовим речима, локомотива је од 1952. године у Депоу Музеја, где је на крају и исечена.

„Овај простор овде, зграда, јесте под заштитом Републичког завода за заштиту споменика. За сигурност артефаката који су се овде налазили био је одговоран Музеј железнице. Овај објекат није рушен, јер је Завод предвидео његову реконструкцију у оквиру пројекта 'Београд на води'“, објаснио је Војчић.

Обезбеђење објекта је постојало до пре месец дана, наводи Војчић, а онда више нико није водио рачуна о вредним експонатима.

„Две године ми ратујемо са насилницима који су желели да исеку наше локомотиве. Овде су на шинама исечене две локомотиве наочиглед целог града и на крају су затрпане у земљу. Сада су нам уништили нешто што свет нема“, указао је Војчић.

Директор Музеја не спори своју одговорност, али суодговорнима сматра и полицију и, посебно, предузеће „Београд на води“, које, каже, управља тим простором.

Војчић тврди да је управо то предузеће уклонило људе из обезбеђења Депоа у процесу системског уклањања београдске Железничке станице.

Сви су, тврди, знали шта се налази у Депоу Музеја, али нису ништа предузели да се локомотиве заштите.

Војчић је додао и да је, осим локомотиве, уништено и седам стругова, две вертикалне бушилице, чак и ручно кован вагон.

Вредност локомотиве која је уништена је непроцењива, и материјално и историјски. И не може да се надокнади, поправи, делови не постоје.

Ово није први пут да се на овој локацији али и у непосредној близини дешавају крађе. У последње три године украдене су тоне и тоне шина, а пре две године још две локомотиве су исечене, а касније пронађене затрпане са хрпом гвожђа. 

Број коментара 30

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 26. април 2024.
7° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво