„Тони Ердман“ најбољи филм 23. фестивала на Палићу

Награда „Златни торањ“ за најбољи филм 23. Фестивала европског филма Палић додељена је данас немачком остварењу „Тони Ердман“ у режији Марен Аде, који „кроз хумор и свежу аутентичност, прича причу о оцу и ћерки у савременом отуђеном свету“.

“Палићки торањ” за најбољу режију припао је румунском редитељу Кристијану Мунђијуу за филм “Матура” у коме, како је констатовао жири, “показује велики таленат у стварању перфектног портрета дезинтегрисаног и нефункционалног друштва кроз непогрешиво убедљиву глуму”.

Жири у коме су били редитељка Јешим Устаоглу (Турска), продуцент Рина Силдос (Естонија), глумица Аисте Диржиуте (Литванија), редитељка Михаела Кезеле (Немачка) и редитељ Стефан Арсенијевић (Србија), доделио је два Специјална признања – српском филму “Дневник машиновође” Милоша Радовића и пољско-шведском остварењу “Љубав је горка” у режији Томша Василевског.

“Дневник машиновође” је, према оцени жирија “изненађујућа црна комедија са урнебесним глумачким ансамблом и јединственом визуелном интенцијом која публику не оставља равнодушном”.

Председница жирија Јешим Устаоглу је, образлажући одлуку жирија на конференцији за новинаре, рекла да Василевски у филму “Љубав је горка”, “користећи фрагменте из живота четири жене, са јаким и упечатљивим визуелним стилом, гради снажну причу о усамљености и чежњи”.

Најбољи филм у селекцији “„Паралеле и судари“”, према одлуци жирија критике, је мађарско остварење “Стаза од љиљана” Бенедека Флигауф, а Специјално признање је додељено словачком филму “Ева нова” у режији Марка Шкопа.

Жири критике у саставу: Марина Рихтер (Аустрија), Мариа Улфсак (Естонија) и Колета де Кастро (Француска), оценио је да је “Стаза од љиљана” пажљиво режирано дело које има мноштво различитих слојева.

“Гледаоци бивају ухваћени у нарочито интимну породичну причу о односу између сина и мајке, а неконвенционална камера води нас од сећања, која прогањају, до јасне свакодневнице, успевајући да зигради сложену причу која осцилује између свести и подсвести”, истакла је Рихтерoва.

“Ева нова” је, према њеним речима, “диван, емотиван филм који говори о одлукама, везама и кривици као и о њиховом појављивању у облику животних прекретница”.

Жири новоустановљеног програма “„Очи у очи“”, који су чинили млади филмофили Лара Мајкић, Сара Симовић, Павле Менало, Саша Папић и Виктор Пастерко, међу пет дугометражних филмова намењених младој публици, одабрао је бугарско-грчки “Лекција” у режији Кристине Грозеве и Патра Валчанова, сматрајући да завређује да га погледају њихови вршњаци и много тога науче.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 04. мај 2024.
17° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво