„Ербас“ укида производњу највећег путничког авиона?
Има ли будућности за највећи путнички серијски авион икада произведен, показаће се ускоро. Авион А-380 је развијен по цени од 11 милијарди евра за превоз око 500 људи, као изазов на „двобој“ владајућем „боингу 747“.
Међутим, тражња за овим „џиновима“ са погоном на четири мотора је опала јер авио-превозници бирају мање двомоторне моделе, које је лакше напунити и који су јефтинији за одржавање.
„Мислим да има логике да се он укида, јер је његово време прошло. Тај авион од самог почетка прате контроверзе. Он је доста велики авион који не одговора потребама тржишта, које тражи мање и ефикасније авионе“, каже Драган Николић из Авијатике.
„Емирејтс ерлајнс“ су били снажан поклоник летелице А-380 и постали су њихов највећи купац с укупним поруџбинама 142 авиона, од којих је преузето нешто више од 100.
Постоји могућност да се А-380 производи у Кини јер се тамо већ праве мањи модели, али за сада су то минималне шансе.
„То се највероватније неће догодити, јер неће бити довољно кинеских муштерија заинтересованих за А-380 да би могли да имају још једну производну линију, не би ли већом производњом смањили укупну цену програма А-380“, објашњава Петар Војновић са портала Танго сикс.
Према анализи стручњака, компанија „Ербас“ има довољно поруџбина за А-380 које ће, уз садашњу динамику производње, потрајати до 2020. године.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 9
Пошаљи коментар