Како постати видљив на Гуглу

Дану интернет домена Србије, који је ове године посвећен Гуглу, рекламирању на Гуглу и претраживању, присуствовало је око 500 људи. Више хиљада је преко интернета уживо пратило предавања стручњака из „Гугла“. Аналитичар из „Гугла“ Гари Ијеш један је од предавача чије је гостовање у Београду изазвало велику пажњу. Он је био гост у Дневнику РТС-а.

Какве су Ваши утисци са данашњег предавања?

Мислим да је заправо било невероватно! Ово је једна од најбољих конференција на којој сам присуствовао. Публика је била доста укључена, тако ми је изгледало, организација је била савршена. Други говорници су били веома потковани знањем, заиста ми се допало.

Имали сте неколико сати да све објасните, али можете ли да сумирате у неколико реченица како веб-странице компанија могу постати видљивије код претраживања?

Не постоји једноставан одговор на то. Рад на онлајн присуству је увек напоран. То је врло тешко. Пре свега, треба да размислите да ли вам треба онлајн присуство. Да ли вам треба веб-страница или профил на социјалној мрежи као што је Фејсбук, што је лакше да се направи.

Ако дакле одлучите да вам треба сајт, онда можете да одаберете веома јефтин пут. Mожете да креирате блог у Вордпресу, на пример на wordpress.com, на blogger.com, на viks.com или било где. То је лакши део. Онда долази тежи део – како да се рангирате на Гуглу. То зависи од много фактора. На пример, ако желите да пишете о мачкама, биће вам веома тешко да се котирате високо, јер је конкуренција веома, веома јака. Али ако желите да пишете о нечему о чему нико не пише, бићете број један.

Онда треба да се побринете да људи чују за ваш вебсајт тако што ће причати о вашем сајту на другим местима, да имате креативан садржај и да будете брижни према својим посетиоцима. То су три ствари на које треба да обратите пажњу. Mање-више све остало ће доћи.

Зашто је интернет претрага толико важна компанијама?

Мислим да је важна зато што тако људи постају свесни постојања њихових услуга и могу много лакше да виде шта компанија пружа. Замислите да осамдесетих или деведесетих нисмо имали огромне телефонске именике. Да нисмо њих имали, не бисмо знали где да идемо да потражимо бравара. Слично је и са Гуглом. Да нема машине за претраживање тј. умножене машине за претраживање, не бисте могли да тражите по интернету.

Кад смо код Гугла, многи посматрају Вашу компанију као креативну и као врлу ефикасну алатку и веома корисну, али многи опет кажу да је уљез у нашим животима. Како Ви то видите? Како одговарате на те критике?

Чврсто верујем да то није истина. Трудимо се да обезбедимо услугу која је корисна нашим корисницима и она нам обезбеђује и податке којим ми можемо да наставимо да обезбеђујемо добру услугу и да је унапређујемо. Очигледно, приватност наших корисника је веома важна за нас и радимо веома напорно на томе да одржимо поверење корисника. Имамо нашу политику приватности коју озбиљно поштујемо. Мислим да ако корисници желе добру услугу, онда треба и да уступе неке податке, као што је на пример локација на којој се налазе. Када претражујете нешто на вашем телефону, онда је некад очигледно да то користимо.

Како предвиђате и видите будућност Гугла и интернета?

То је једно од мојих омиљених питања. Заправо, веома је интересантно и само размишљање о томе. Пре пар година људи су почели да имају све више мобилних телефона. Видели смо смартфон револуцију, јер су сви почели да претражују, користили су мобилне телефоне како би приступали интернету, и то је био један од већих бумова у последње време.

Следећи корак би био претраживање гласом. Све је више људи који причају са својим уређајем, својим телефоном или са својим паметним сатовима и то је нама веома узбудљиво.

Традиционално, људи претражују помоћу кључних речи, на пример – купи хлеб! Сада много људи прелази на: „Океј Гуглу, где могу да купим хлеб?“ Дакле, они причају са својим телефоном и ми морамо да разумемо да је то питање и како да одговоримо на то питање.

И због тога смо лансирали неколико нових услуга и побољшања, како бисмо били сигурни да се разумеју сви акценти. Мислим да ћемо виђати све више и више сервиса који ће се усмерити на разумевање гласовне претраге, на пример оних који би асистирали кориснику код обимније претраге, и то ће се десити у скорије време.

Да ли је теже предвидети даљу будућност?

За даљу будућност, мало је лудо ићи чак тамо... Много људи мисли о виртуелној реалности и како она може променити наше животе и начин на који претражујемо. Видећемо шта ће се десити.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 05. мај 2024.
19° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара