субота, 13.08.2016, 12:05 -> 12:46
Извор: Танјуг
Са композицијом од 500 метара, руски „Сапсан“ је најдужи брзи воз на свету!
Воз „Сапсан“, најдужи брзи воз на свету, данас је највероватније најпогоднији и најбржи начин путовања између Москве и Санкт Петербурга – удаљеност од 650 километара прелази за тачно четири сата.
Главни ривал „Сапсану“ – авион – исту удаљеност прелази за сат времена, али ту ваља урачунати сасвим уобичајена 3-4 сата, који се морају провести у саобраћајним гужвама, по којима је познат главни град Русије, исто као и Санкт Петербург, а такође доста времена одузимају контрола и пријављивање на аеродрому, па воз пружа знатно мање стреса за путнике.
Воз „Сапсан“, назван по сивом соколу, из центра Москве за Санкт Петербург креће 10 пута дневно, а дупли „Сапсан“ три пута, са Лењинградске станице, из дела града познатог као „Трг три железничке станице“ – пошто су у непосредној близини, поред Лењинградске и Јарославске и Казанска железничка станица.
Путници приликом уласка на станицу морају да прођу строге безбедносне провере и контрадиверзиона врата при улазу на станицу, велика је гужва, јер, август је традиционално важан месец за Руске железнице и у том месецу сваке године има највише путника и ти дани највише су стресни за транспортни сектор Русије, док спикер на руском и енглеском обавештава путнике на ком се перону воз налази и саопштава ред вожње.
Композиција од 1.300 тона!
Бела, аеродинамична композиција „Сапсана“ од 20 вагона, и када стоји на перону изгледа као да се креће, а то је први воз велике брзине у Русији, који је са радом почео децембра 2009, на тестовима је достигао брзину од 291 километра на сат и поставио апсолутни брзински рекорд у руском железничком транспорту.
Од 1. августа 2014. установљен је дупли „Сапсан“, састављен од два воза, односно 20 вагона, који је, својом дужином од 500,78 метара, унет у Гинисову књигу рекорда као најдужи светски брзи воз, који прима невероватних 1.108 путника, наравно, два пута више од једног „Сапсана“, који прима 554 путника.
Лед екрани приказују бројеве вагона и одредиште, док веома љубазно особље „Сапсана“ у сивим униформама проверава пасоше и карте путницима пре уласка.
Одмах по укрцавању, приметна је чистоћа вагона, „може да се једе с пода“ и модерна елеганција у сиво-плавим бојама.
Пријатан глас из звучника обавештава путнике да је пушење у целом возу строго забрањено, као и коришћење електронских цигарета и сви су замољени да своје телефоне ставе на нечујни режим, због удобности свих путника, те да постоје камере и сигурносно особље, док је, по реду вожње, „Сапсан“ у коме је био и репортер Танјуга, требало да пође за Санкт Петербург у 13.40 сати.
Воз нечујно полази у предвиђено време, са свега 40 секунди закашњења и лагано убрзава, док велики лед екран у сваком вагону све време приказује информације о рути, броју вагона, спољној температури, као и тренутној брзини.
Док излази из Москве, „Сапсан“ иде до 100 километара на сат, а касније убрзава и иде брзином од око 220 километра на сат, док је максимална брзина дуплог воза, тешког 1.302 тоне, око 250 километара на час!
Сама конструкција и веома меки теписи пружају комфор и сјајну изолацију од буке и чак и при тој брзини једва да се чују било какви звукови, а посебно је занимљиво да нема никаквих заношења, те и при брзини од 220 километара на час можете сасвим опуштено и читко да пишете.
У „Сапсану“ одржава се константна температура од 22 степена, без обзира на спољну температуру, која може бити од 30 до 40 степени, а прозори у вагонима сачињени су од изолационог стакла са више слојева, док зими циркулише топао ваздух, који спречава кондензацију и магљење прозора.
Услуга као у авиону
Стјуарди и стјуардесе у „Сапсану“ често пролазе вагонима и служе кафу, чај, воду, сокове, који су бесплатни за путнике премијум класе, а за економску класу су по веома прихватљивим ценама, рецимо, одлична еспресо кафа је 150 рубаља.
Такође, пролази и стјуардеса са колицима на којима су бесплатна издања дневних новина, а периодично туда промичу и колица која скупљају отпатке које оставе путници, јер дозвољено је да једу и сопствену храну коју су понели.
Поред премијум, бизнис и економске класе, „Сапсан“ има и вагон бистро, са веома приступачним ценама, као и вагон и тоалет који су потпуно прилагођени особама са инвалидитетом, а воз такође има и бесплатан интернет, на услузи свим путницима.
Сваки вагон има велики екран на коме се приказују документарни и играни филмови, док сваки путник добија своје слушалице, које може да стави у мултимедијални уређај, смештен код сваког седишта и тако бира и јачину звука, врсту музике, или звук изабраног филма.
Након сат времена путовања, спикер упозорава да се приближава станица Твер и да се путници којима је то дестинација припреме, јер се воз задржава свега минут на станици и заиста након 60 секунди наставља путовање.
Пре Санкт Петербурга, воз стаје само на још једној станици, у Вишњем Волочеку и ту се такође задржава тачно један минут, а путем „Сапсан“ стиже на „Московски вокзал“, односно железничку станицу у Санкт Петербургу, тачно по реду вожње, у 17.40, односно, удаљеност од главног града Русије до Санкт Петербурга, 649,7 километара, прелази за округло четири сата.
Немогуће је у Русији наћи човека који макар једном није путовао возом, а тешко је и замислити модеран живот без возова – пре 179 година, прва железничка линија од Санкт Петербурга до Царског села означила је почетак историје Руских железница, које сада покривају целу огромну Русију, а захваљујући „Сапсану“, те удаљености се веома удобно и брзо прелазе.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 15
Пошаљи коментар