Соларни авион сутра завршава пут око света

„Соларни импулс 2“ приближава се Абу Дабију, где сутра у зору завршава пут око света без капи горива, што ће бити први пут да је овакав подухват остварен.

Швајцарски пилот Бертран Пикар требало би, уколико не буде непредвиђених околности, да приземљи авион сутра у зору на аеродром „Ал-Батен“ близу главног града Уједињених Арапских Емирата, одакле је кренуо 9. Марта 2015. године на пустоловину од 42.000 километара без капи горива.

Авион стиже из Каира где је више од једне седмице чекао повољне климатске услове.

Пикар и Андре Боршберг, који су се смењивали у авиону, представиће своје искуство као начин да промовишу коришћење обновљивих извора енергије на конференцији за новинаре коју организују званичници Масдара, еколошког града који се гради у нафтном емирату Абу Даби, који је и један од финансијера пројекта.

„Солар импулс 2“, тежак једну и по тону, а велики као авион „боинг 747“, летео је просечном брзином од 80 километара на час захваљујући батеријама које складиште сунчеву енергију уз помоћ 17.000 фотоволтаичних ћелија на крилима.

Облетање око света на највише 8.500 метара висине трајало је више од 16 месеци, а било је предвиђено да пут траје пет месеци, од чега 25 дана лета.

Након Абу Дабија, слетао је у Оману, Индији, Бирминији, Кини, Јапану, а на Хавајима је непредвиђено остао неколико месеци из техничких разлога, пре прелетања Северне Америке, након чега је прелетео Атлантик, слетео је у Севиљу и 13. јула отишао у Каиро.

Бертран Пикар је први пут пут прешао Атлантик (6.765 километара), док је Андре Боршберг ушао у легенду етапом изнад Пацифика, односно 8.924 километра за мало мање од пет дана и пет ноћи (од 28. јуна до 3. јула 2015. године), што је најдужи самостални лет икада остварен.

Два Швајцарца смењивала су се у пилотској кабини, кокпиту, од 3,8 квадратних метара без климе и грејања, а имали су маске за кисеоник за дисање и тоалет.

Кабина је обложена изолационом пеном како би ублажила екстремне температуре током лета, од минус 40 до плус 40 степени Целзијуса.

Због оваквих услова Андре Боршберг је рекао да је људски изазов био већи од техничког.

„Дремали смо по 20 минута. Радили вежбе у кабини, по пола сата ујутру и поподне, иначе након неколико дана не бисмо могли да покрећемо руке и ноге“, објаснио је Пикар новинарима у Каиру пре поласка за Абу Даби.

„Веома скоро биће путника у авионима на струју који ће се пунити на тлу“, истиче Пикар, који сматра да ће за путнике на соларним авионима бити потребно мало више чекања.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 05. мај 2024.
18° C

Коментари

Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
C.T. Toraksa
Поштујте правила пре давања крви на анализу
Adaptacija
„Буђење пацова“ – ново рухо филмског класика Живојина Павловића
slobodan izbor ishrane
Главни град Финске избацује месо како би заштитили климу, осим у ретким изузецима
Prijava za kviz Slagalica
Пријавите се