Стигли су – црвени ватрени мрави освајају Европу и гризу

Сићушна, гадна створења која могу да вас повреде својим убодом. Црвени ватрени мрави сматрају се једном од најинвазивнијих врста мрава на свету. Како су навели истраживачи, идентификовали су 88 гнезда ових мрава распоређених на 5 хектара у близини града Сиракузе на Сицилији у Италији.

Solenopsis invicta или црвени мрав је пореклом је из Јужне Америке, али се током прошлог века врста проширила по већем делу Сједињених Држава, Мексика, Кариба, Кине и Аустралије.

Истраживачи наводе да ови инсекти могу да буду агресивни ако су узнемирени. Место убода је болно, иритира кожу, а може да изазове и алергијске реакције. Ова врста мрава може да оштети и локалне екосистеме и усеве.

Solenopsis invicta је једна од најгорих инвазивних врста. И шири се јако брзо. Велико је иненађење да је ова врстапронађена у Италији“, истакао је главни аутор студије Матиа Менћети, истраживач са Института за еволуциону биологију у Шпанији.

Црвени мрави откривени су у увезеним производима у Шпанији, Финској и Холандији.

Колоније ових мрава пронађене су у предграђу Сиракузе. Било је нејасно како и када су ватрени мрави стигли тамо. Истраживачи студије верују да су инсекти морали да стигну из неке луке, уз помоћ људских активности. Локално становништво Сицилије напомиње да се број уједа повећао од 2019. године.

Студија је сугерисала да је ветар могао да пренесе летеће краљице мраве са северозапада Сиракузе, где се налази комерцијална лука.

Генетска анализа мрава открила је да су се они највероватније досеили из Сједињених Држава или Кине, где су такође инвазивна врста.

Истраживачи упозоравају да би црвени мрави ускоро могли да се прошире по тлу Европе, нарочито у урбаним градовима попут Барселоне, Рима, Лондона и Париза. Клима ових градова погодује животу и развоју.

Студија је објављена у научном часопису „Current Biology“.

Инвазивне врсте коштају свет најмање 423 милијарди долара сваке године, јер изазивају изумирање биљака и животиња, угрожавају безбедност хране и погоршавају еколошке катастрофе широм света, наводи се у извештају који су подржале УН.

петак, 10. мај 2024.