Откривена нова врста диносауруса у Аустралији – био је велики као кошаркашки терен

Научници су потврдили откриће нове врсте диносауруса у Аустралији, једне од највећих која је икада живела. Открићу су помогли и локални сточари који су пронашли огромне кости изумрле животиње.

Сауропод који је био биљојед, живео је у доба креде, у периоду пре 92 до 96 милиона година када је Аустралија била припојена Антарктику, наводи се у недавно објављеном истраживачком раду.

Палеонтолози су проценили да је диносаурус имао висину од пет до 6,5 метара, и дужину 25 до 30 метара – био је дуг као кошаркашко игралиште и висок као двоспратна зграда.

Овакви подаци новоутврђену врсту чине највећим диносаурусом икад пронађеним у Аустралији и сврстава је у пет највећих на свету, придружујући се „елитној“ групи титаносаура претходно откривених само у Јужној Америци.

„Оваква открића само су врх леденог брега", рекао је кустос музеја Квинсленд и палеонтолог Скот Хокнул.

Палеонтолози су сауропода назвали Аustralotitan cooperensis.

Потврда да је реч о новој врсти диносауруса долази након 17 година ископавања остатака, анализа, поређења. изучавања…

Кости овог диносауруса су огромне, тешке али крхке, и чувају се у музејима широм света, што отежава научно проучавање.

Тим из Природњачког музеја Ероманга и Музеја Квинсленда први пут је користио нову дигиталну технологију за три-Д скенирање сваке кости ради поређења.

„Да бисмо били сигурни да је ово друга врста, морали смо да упоредимо његове кости са костима других врста из Квинсленда и широм света", рекао је Хокнул и додао да је „ово је био веома дуг и мукотрпан задатак.

Робин Макензи, која је са својим супругом Стјуартом чувала стоку на њиховом имању када су открили кости, основала је Природњачки музеј Ероманга како би пронађене кости биле исправно складиштене.

Обим даљих открића скелета диносауруса у том подручју још чека потпуну научну студију.

„Палео-туризам је глобално развијен, па очекујемо велико међународно интересовање када се наше границе поново отворе", рекао је Макензи, теренски палеонтолог.

Хокнул је рекао да чак и већи примерци диносауруса чекају да буду откривени, с обзиром на то да су сауроподе који једу биљке углавном ловили огромни тероподи.

„Пронашли смо неколико малих диносауруса теропода у Аустралији што сугерише да негде постоји врло велики грабежљиви диносаурус. Једноставно га још нисмо пронашли", рекли су истраживачи.

субота, 04. мај 2024.