Древна мува, вредна као пчела

У близини Франкфурта, у напуштеном каменолому, у јами Месел, једном од најважнијих налазишта фосила у свету, научници су пронашли муву стару 47 милиона година.

Фосилизована мува откривена је са очуваним последњим оброком у стомаку, поленом, што је доказ да су у древно доба муве биле опрашивачи. „Богат садржај полена који смо открили у фосилу показује да је мува имала важну улогу у ширењу полена", рекао је Фричер Гримсон са Одељења за ботанику и истраживање биодиверзитета Бечког универзитета.

Научници сматрају да су се древне муве храниле микроспорама неколико различитих врста суптропских биљака из породица: Lythraceae, Vitaceae, Sapotaceae и Oleaceae. Древна мува одиграла је улогу у опрашивању цветова водене врбе, која расте у мочварном подручју, уз језеро, као и девојачког грожђа, бујне листопадне пузавице која мења боју у пролеће и јесен, од тамнозелене до пурпурноцрвене.

„То је управо доказ како фосили могу пружити виталне информације о понашању инсеката и њиховим еколошким односима са биљкама", сматрају научници. Претпоставља се да је фосилизована мува била економична у избору извора хране и да се није превише удаљавала од језера Месел.

Фричер Грисон сматра да су древне муве биле главни опрашивачи и да су можда надмашивале чак и пчеле.

недеља, 05. мај 2024.