Како су се хранили праисторијски „црви - клептомани“

Праисторијски црви, чији су остаци пронађени прикачени за примитивне шкољке које су живеле пре 512 милиона година „најранији су познати паразити“ на Земљи, наводи се у новој студији објављеној у часопису "Nature Communications".

Црви и њихови домаћини појавили су се убрзо након такозване Камбријске експлозије. Фосил шкољке са црвима, пронађен је у Јунану у Кини и носи име neobolus vulongkingesis

Црви су функционисали тако што су користили храну коју је шкољка покушавала да конзумира, филтрирајући из воде ситне храњиве материје и планктон.

„Праисторијски црви су се постављали дуж водених струја које су са храном привлачиле шкољке, Када је плен био привучен, део хране би узимали црви, тако што су струје усмеравали према себи својим специфичним покретима“, рекао је аутор студије и палеонтолог Жифеји Жанг са кинеског универзитета у Кијану.

„Организми који живи на овај начин, који краду храну од домаћине и штете му, познати су и као клептопаразити“, додао је Жифеји.

Обично су праисторијске шкољке филтрирањем честица долазиле до хране, али део оброка, паразитски црви су редовно „крали“.

Резултати ове студије представљају „најстарији познати однос паразита и домаћина идентификован у досадашњим подацима фосила“, тврде научници.

Брахиоподи - који подсећају на мале остриге, некада су бројале више од 12.000 врста. Међутим, данас их представља само око 450 врста, рекао је професор Жифеји Жанг.

Један живи пример, „лингула“, може се наћи на обалама Јапана.

Паразитске интеракције је тешко документовати на основу података у фосилима, а у овом случају, научници су успели да скупе ретке доказе који указују, не само на рану појаву паразита, већ и на посебну врсту „крађе“ храњивих материја.

Системи паразита и домаћина су и данас раширени у природи, али их је изузетно тешко уверљиво идентификовати у прошлости, на основу фосила.

„Имамо квантитативне доказе о животу паразита који стварају трајне везе, за цео живот, са домаћином“, наводи се у студији.

„Наше истраживање открива да је спој животиња-домаћина и паразита настао у раним заједницама Камбрије. Њихово појављивање можда је играло кључну улогу у покретању еволутивних и еколошких промена које су се дешавале у том периоду“, закључује се у налазима истраживања.

понедељак, 29. април 2024.
° C