Коронавирус пронађен и у семеној течности оболелих

Када нови коронавирус, назван SARS-CoV-2, уђе у људско тело, изгледа да не доспева само у плућа – пронађен је и у бубрезима, срцу, јетри и у гастроинтестиналном тракту. Сада су кинески научници открили вирус и у семеној течности оболелих.

У истраживању чији резултати су објављени у часопису JAMA Network Open учествовало је 38 мушкараца из кинеског града Шангце који су имали позитиван налаз на ковид 19 и имали симптоме болести или су се недавно опоравили.

Истраживачи су открили вирус у сперми код шест учесника, односно код 16 одсто испитаних. Од њих шесторице, четири пацијента су тренутно имала симптоме ковида 19, а двојица су се недавно опоравила.

Међутим, важно је напоменути да, иако су истраживачи открили генетски материјал SARS-CoV-2 у сперми, студија не доказује да су ове честице вируса „одрживе“ или способне да преносе инфекцију.

„Ово је занимљив налаз, али мора се потврдити да ли пронађени генетски материјал вируса има инфективни потенцијал“, напомиње др Стенли Перлман, професор микробиологије, имунологије и педијатрије на Универзитету у Ајови, коментаришући ове резултате кинеских истраживача за Њујорк тајмс.

Поред тога, нејасно је колико дуго вирус опстаје у сперми, с обзиром на то да су учесници у студији још увек показивали симптоме болести или су се тек недавно опоравили.  Шта више, друге студије нису откриле вирус код пацијената који су се дуже опорављали. На пример, студија објављена 17. априла у часопису Фертилити енд стерилити у којој су учествовала 34 мушкарца из Вухана, није успела да открије вирус код пацијената отприлике месец дана после постављања дијагнозе ковида 19.

Научници мисле да ипак, само присуство у семеној течности не значи и да се зараза преноси полним путем. Инфекција ће се пренети, пре свега, због блиског контакта и удисања респираторних капљица током односа.

уторак, 21. мај 2024.