Читај ми!

„Панама“ представља Србију у Кану

Први дугометражни играни филм Павла Вучковића „Панама“ имаће светску премијеру у званичној селекцији фестивала А категорије - у Кану, који почиње 13. маја, а већи део младе ауторске екипе чине такође дебитанти, саопштио је данас српски продуцент "Collapse Films".

„Панама“ представља Србију у Кану „Панама“ представља Србију у Кану

Вучковић је редитељ, сценариста и копродуцент, косценариста је Јелена Вуксановић, продуцент Татјана Жежељ Гојковић, директор фотографије Ђорђе Арамбашић, сценографи Бојана Николић и Ливија Микић, костимограф Магдалена Клашња, монтажер Бојана Косовић.

Млади глумци који су за филм Панама први пут стали пред камеру су Славен Дошло и Јована Стојиљковић.

Остале улоге играју Милош Пјевач, Тамара Драгичевић, Јелисавета Орашанин, Небојша Миловановић, Александар Ђурица, Бранка Пујић, Андрија Даничић...

Главни јунак је Јован (Дошло) који се, између осталих девојака, виђа са Мајом (Стојиљковић). Однос са њом га у почетку не занима, она му делује наивно. Међутим, постепено, њено чудно и амбивалентно понашање почиње да га интригира и увлачи у својеврсну мрежу преплетених узрока и последица.

Пратећи видео-снимке и трагове са интернета, Јован открива Мајин паралелни живот, уплиће се у сопствену игру лажи и љубоморе. Јован губи себе, очајнички покушавајући да открије ко је заправо Маја, наводи се у синопсису.

Вучковић доноси љубавну причу којом на суптилан и поетски начин говори о тренутно највећем проблему младих људи. Непоказивање емоција, зазирање од интимности и искрености и свеукупно отуђење централне су теме ове искрене интимистичке љубавне драме.

Из страха да не буду одбачени, јунаци овог филма проживљавају унутрашњу, интимну драму у којој забрањена љубав више није питање сталежа или националности, већ модерне конвенције да су емоције међу младима непотребне и одраз слабости.

Саосећање и емпатија су предмет спрдње. Зато овај филм, на паметан начин, поседује и друштвено критичку ноту, иако се тиме не бави директно. Тематски универзалан, на нов и искрен начин говори о ономе што је свуда око нас, али ми то не примећујемо, саопштио је продуцент.

Француски дистрибутер "Wide" увидом у материјал снимљен пре дуге паузе у реализацији филма, склопио је уговор са продуцентском кућом "Collapse Films" што је била битна морална подршка младим ствараоцима.

Продуценткињи Жежељ Гојковић у одлучујућем моменту реализације филма подршку је пружио искусни српски продуцент Мирослав Могоровић, захваљујући чијем учешћу је било могуће наставити снимање.

"Rest art" из Словеније и "My Therapy" из Лондона препознали су значај и квалитет овог остварења и пружили подршку својим капацитетима.

Редитељ Вучковић је награђен два пута у званичној селекцији "Cinefondation" у Кану, 2003. године првом наградом за кратки филм Бежи, зеко, бежи (који је потом укључен је у сталну колекцију Музеја модерне уметности у Њујорку) и 2007. трећом наградом за филм Минус.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 04. мај 2024.
17° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво