Милиони Кинеза траже информације о коронавирусу – усијали се сајтови са саветима

Преплашени кијавицом или кашљем, становници Кине све чешће се окрећу онлајн консултацијама, како би потражили за савет о могућим симптомима коронавируса.

Због коронавируса, стотине милиона Кинеза су затворени у својим домовима, између осталог и због уведених карантинских ограничења. 

Коронавирус, који се прво појавио у Вухану у децембру прошле године, према најновијим подацима, узроковао је смрт више од 2.200 људи, а заражено је око 76.000.

Јаки талас онлајн упита за здравствене савете, подстакао је неке платформе да неке услуге понуде и бесплатно.

Портал Јd.com, потврђује да је број упита у вези са респираторним инфекцијама порастао девет пута, а они о менталном здрављу, пет до седам пута.

„Већина упита од краја јануара до средине фебруара односили су се на коронавирус“, каже др Лиу Јафенг са портала Јd.com, додајући да је много људи забринуто чак и када имају обичну кијавицу.

Тема у тренду на кинеским друштвеним мрежама је „Стално размишљам о томе да ли сам заражем коронавирусом“. Тема на мрежи Weibo има 570 милиона прегледа.

Др Лиу каже да је од краја јануара његова смена трајала око 12 сати дневно до средине фебруара, а сада ради осам сати дневно па закључује да се напад панике смањује. 

Компанија Baidu Inc. саопштила је да је њихов онлајн сервис „Питајте доктора" свакодневно обради око 850.000 бесплатних упита. Од тог броја, 400.000 су у вези са респираторним проблемима а све укупно, реч је о чак 50 пута више упита него што их је на годишњем нивоу.

У компанији "Alibaba Health Information Technologz Ltd." наводе да су већ прешли број од 100.000 консултација дневно 29. јануара и да су њихови лекари дневно давали и по 200 здравствених савета.

Онлајн консултације су поверљиве 

Онлајн здравство се већ дуго сматра перспективним сектором у Кини, где пацијенти често морају да пређу стотине километара да би их прегледали специјалисти.

Такве специјализоване платформе и даље се боре за клијенте и већина њих у том смислу није окренута ка профиту, нарочито портали које држе велике компаније.

Када је приватност информација у питању, из компаније "JD Health" кажу да су консултације поверљиве и да њихови клијенти ретко на друштвеним мрежама деле информације и савете које су добили онлајн.

Док неки аналитичари сматрају да би сектор онлајн здравства ускоро могао очекивати већа улагања и финансијски капитал, други мисле да је пред онлајн платформама о о здрављу и даље дуг пут и да је могуће да не доживи велики успех.

Све то је наравно у вези са тренутном ситуацијом око коронавируса али и системом здравствене заштите у Кини.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 02. јун 2024.
24° C

Коментари

Nena
Мамурлук – како преживети дан после
Cigarete
Шта ми се догађа с организмом кад престанем да пушим?
Decija evrovizija
Дечја песма Евровизије
ablacija
Шта је превенција за изненадне болести
Gdjj
Комшије