Научници на Антарктику често пијани

Рад на Антарктику може бити један од најузбудљивијих послова или један од најдепресивнијих. Због удаљености и тешкоће уласка на континент и одласка ван, већина људи тамо проводи више месеци. Лепота и изолација могу инспирисати али и сломити човека. Зато су наводно многи научници, техничари, кувари и возачи почели да комзумирају алкохол.

Званичници на Антарктику рекли су ревизорима да је конзумација пића довела до „непримереног понашања које доводи до туча, недоличног понашања и запослених који долазе да раде под утицајем алкохола“, преноси Wired.

Али прави проблем изгледа јесте стални културни сукоб између научника на Антарктику и радника-уговораца.

Фондација National Science увешће тестирање на алкохол како би приморала запослене да престану да пију.

„Постоји велика културна подељеност на Антарктику“, рекао Филип Бротон, који је радио као техничар на Јужном полу 2003. године.

Проблем представља и сукоб култура радника који су на уговору и научника, што кулминира након опијања.

Научници и радници једу, пију и друже се одвојено. Када је Бротон радио као техничар, служио је пиће обема групама јер је радио и као бармен.

Током обиласка Јужног пола, ревизори су истраживачу пронашли пиво које је сам производио у једној од научних лабораторија, што је забрањено. Истраживач је послат кући, али није остао без посла.

Фондација National Science објавила је како жели да смањи проблеме који су повезани с алкохолом, за које тврде да нису у великој мери заступљени, па су истакли како ситуација није толико забрињавајућа као што се наводи у извештајима.

Проблем Антарктика је што на њему нема судова нити јако присуство закона, чега су сви присутни свесни. Такође, САД тамо имају своју базу, али Антарктик није део њихове територије.

понедељак, 29. април 2024.