Читај ми!

Зашто падају авиони?

У последње време сведоци смо многих авионских несрећа, са великим бројем жртава, а за неким авионима се и даље безуспешно трага. Шта је узрок томе, да ли је то време или ипак неки други фактори?

Авион „Ер Азије“,  пријавио је да пролази кроз велике олујне облаке пре него што је нестао, а извештаји указују на то да је капетан тражио дозволу да авион подигне изнад тих облака.

Према Глорији Кулеси из Федералне управе ваздухопловства, време је примарни фактор у 23 одсто свих ваздухопловних несрећа широм света.

Кад год се деси да се неки авион изгуби или сруши, почињу спекулације колики удео у томе су имали временски услови.

На пример, иако још није тачно установљено зашто се авион „Ер Алжира“ са 118 људи, срушио у јулу, у Сахари, постојали су извештаји да се лет AХ5017, сусрео са лошим временом.

Али веома је ретко да само временски услови проузрокују пад авиона, кажу стручњаци.

Уместо тога, најважнији је рад пилота и посаде који одређује да ли ће се инцидент завршити као фатална несрећа, објашњава Силвија Вригли, аутор књиге Зашто авиони падају?. 

„Не могу да се сетим ниједне несреће у којој је време једини узрок пада авиона. Али, наравно, лоши временски услови могу повећати ризик да се нешто тако догоди“, додаје Силвија.

Врло јаке и моћне олује можда могу озбиљно да оштете крила на малим авионима, али пилоти и контролори лета могу то да избегну. Циљ посаде је да лети најмање 16 километара кроз најгоре олује. Радар који се монтира на нос авиона, омогућава да се олује и остале временске непогоде лакше открију и самим тим избегну.

Да ли је време било главни кривац – испитивано је и у случају када се авион „Ер Франс“ изгубио у Атлантику 2009. године. Истражитељи су открили да пилоти и посада нису били довољно обучени да се изборе са толико снажним турбуленцијама које су снашле тај авион.

Нагомилавање леда на крилима или репу, такође може да изазове пад авиона, али пилоти су обучени да то превазиђу. Поред тога, крила су опремљена са „статичким фитиљима“, који штите авион од удара грома. Процењује се да сваки авион бар једном годишње страда од удара грома.

Из Међународне организације цивилног ваздухопловства (ICAO) кажу да је узрок више од половине свих авионских незгода између 2006. и 2011. године била недовољна безбедност писта.

Број коментара 7

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

понедељак, 20. мај 2024.
18° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара