„Местоприча” и „Разуми камен”

Саговорнице: Мирјана Боба Стојадиновић и Ања Тончић

У данашњој емисији говорићемо о две интересантне изложбе.

Уметница Мирјана Боба Стојадиновић осврнула се на 25 година рада изложбом „Местоприча” у Галерији УЛУС.

У оквиру изложбе „Местоприча” представљам девет радова који су за мене чворишта у којима осећам да сам заокружила мисаоне и изведбене процесе у последњих 25 година, од прве самосталне изложбе 1998. године. „Местоприча” је осврт на мој досадашњи уметнички рад, или оно што се у стручној терминологији назива полуживотна ретроспектива. Већ неколико година истражујем контекст савремене ликовне (визуелне) уметничке продукције овог периода у Србији, па сам на основу тог истраживања добила потисак да сагледам и сопствени рад из овог периода: одакле сам кренула, шта је урађено, у ком контексту. Можда та потреба да се препознају и именују феномени који су обележили ово смутно време долази и из, за мене, јасне потребе да се оконча друштвено турбулентни тридесетогодишњи период од почетка деведесетих година 20. века. Осећам потребу да разумем шта је било да бих могла да наговестим шта може да буде, надам се нешто другачије...”

Са Бобом Стојадиновић у Златном пресеку о путовањима, градовима, звуковима и љубави према свом послу...

У другом делу емисије гошћа у студију биће млада уметница Ања Тончић чија је изложба „Разуми камен” отворена синоћ у Галерији „Хаос”.

Одавно је већ у савременим уметничким праксама уочена специфична веза између науке и уметности, а као истакнуту уметницу која на разне начине примењује научне експерименте и трансформише их кроз процесе свог уметничког изражавања у нове ликовне светове, Галерија Хаос представља Ању Тончић. Изложба радова изазива сликарске технике и употребљава их као инструменте за израз ритма, рефлексије, светлосних ефеката, поигравања са динамиком, вибрацијама, звуком… Текст за поставку насловљену „Разуми камен” написала је Ана Прендес, историчарка уметности, која између осталог за ову поставку каже: „Ауторка не користи дескрипцију светла као феномена, уместо тога, она на папиру ствара ситуацију која активира светло, генеришућом техником цртежа кроји обрис апстрактног простора и времена, користећи у овим радовима махом графит у праху и угаљ као ликовно средство које је у својој основи такође алотропска модификација камена угљеника при приказу тананих нити иваријација илуминације”.

Емисију води Тања Живковић.

 

 

 

Коментари

Nena
Мамурлук – како преживети дан после
Cigarete
Шта ми се догађа с организмом кад престанем да пушим?
Decija evrovizija
Дечја песма Евровизије
ablacija
Шта је превенција за изненадне болести
Gdjj
Комшије