СО и Хор РТС - С. Христић: Васкрсење

Компоновано 1912. године, Васкрсење се позиционира као једно од најзначајнијих дела српске музике раног XX века.

Својим уметничким изразом, овај ораторијум спада у прве примере музичког модернизма у домаћем националном контексту. Овај рани модернизам остварен је стилским плурализмом којим је начињен отклон од чистог романтичарског начина музичког мишљења.

Разматрајући могуће узоре и утицаје на Христића, музиколошкиња Биљана Милановић наглашава да је Христић „једно време био посвећен проучавању духовне музике на изворима њене западне и источне уметничке традиције, али да је стваралачки интерферирао и са симболистичком естетиком религиозне мистике која је на прелому векова била једно од важних средишта инспирације бројних европских уметника."

Ови подстицаји на писање ораторијума, међутим нису били и једини, што открива увид у културолошку климу средине у којој је Христић живео и стварао. Наиме, охрабрен успешним изведбама великих вокално-инструменталних дела европских композитора у Београду током првих година новог века, али и већ укорењеном традицијом вокално-инструменталних форми у домаћој музици, Христић се по повратку са студија прагматично окренуо управо писању дела овог жанра.

реприза 03. мај у 04:12, 10:12 и 16:12 

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво