Студио 6: Оперски соаре

Овог пута у емисији Студио 6 приредићемо специјално, празнично вече посвећено опери.

У нашем оперском соареу учествоваће певачи који су будућност наше и светске оперске сцене: Сава Вемић, Мина Глигорић, Весна Ђурковић, Евгенија Јеремић, Марија Јоковић, Стеван Каранац, Марко Пантелић. Клавирска сарадања: Милица Илић.

Сви ови певачи успешно наступају последњих година на водећим светским и домаћим позорницама, показујући не само свој таленат, већ и дубоку посвећеност оперској уметности.

Бас Сава Вемић после студија na Факултету музичке уметности у Београду, усавршавао се три године у Оперском студију Метрополитен опере у Њујорку, са маестром Џејмсом Ливајном и певачима као што су Рената Ското, Димитрис Кавракос, Боналдо Ђајоти и Шерил Милнс, имеђу осталих. Сава Вемић је добитник бројних награда, укључујући прве награде 2016. и 2014. године, на интернационалним такмичењима "Opera Index" и "Герда Лиснер" у Њујорку, као и друге награде на "Међународном Лорен Закари" такмичењу у Лос Анђелесу, 2017. године. Те исте године финалиста је на интернационалном "Белведере такмичењу". Иако гостује у Београду у домаћим продукцијама Народног позоришта, његова каријера одвија се на највећим светским оперским сценама. Од професионалног дебија у улози Сарастра у Моцартовој "Чаробној фрули" у Мадленијануму 2013. године, па до данас, Вемић је наступао у Тел Авиву, Џулијард театру, Карнеги холу, Париској и Метрополитен опери. Његове улоге се крећу од музике Биничког, Глука, Доницетија, Белинија, Чајковског, Пучинија, Вердија, до интерпретација у "Аријадни са Наксоса", Рихарда Штрауса и "Лејди Магбет Мценског округа" Дмитрија Шостаковича. Наступао је на фестивалима у Екс ан Провансу и Вербијеу, а сезону 2018-2019. провео је у и Токијској опери, у улози Сарастра. Гостујући је солиста Париске опере у Вердијевом "Дон Карлосу" у сезони 2019/2020, а у наредним сезонама чекају га наступи у "Адријани Лакуврер" и "Риголету" у париској опери Бастиља и нове улоге у Минхенској опери, Карнеги холу и театру "La Monnaie" у Бриселу.

Весна Ђурковић, сопран, дипломирала је соло певање на Факултету музичке уметности. Учествовала је на бројним такмичењима. Неке од значајнијих награда: прва награда на такмичењу "Никола Цвејић" у Руми, прва награда и награда за најлепши глас на такмичењу "Бруна Шпилер" у Херцег Новом, прва награда и награда лауреата целог такмичења "Обзорја на Тиси". Усавршавала се на мастеркласевима сопрана Олге Макарине, баритона Давида Бижића, на барокном курсу алта Маријане Мијановић и маестра Предрага Госте и у оперском студију у Народном позоришту у Београду (2016-2018).  Наступала је на свим оперским сценама у Србији, а битније улоге које је до сада извела су: Ђилда (Риголето), Оскар (Бал под маскама), Адела (Слепи миш), Мизета (Боеми), Мадалена (Мадалена), Нела (Ђани Скики). Наступила је као сопран соло у Бетовеновом Егмонту са Београдском филхармонијом под управом Габријела Фелца, и као гост на концертима Војвођанског симфонијског оркестра.

Стеван Каранац од 2014. године наступа у Народном позоришту у Београду, где је завршио и Оперски Студио. Ту се након усавршавања у бројним мањим улогама, остварује у операма Травијата, Дон Пасквале, Дон Ђовани, Чаробна Фрула и Лучија од Ламермура. Као слободан уметник, наступе чешће остварује на другим сценама у Србији и иностранству, како у концертном, тако и оперском репертоару: Печуј, Загреб, Осијек, Сарајево, Охрид, Битола, Скопље. У Немачкој, у Берлину, Минхену, Глату, Сулцу, Рaјнсбергу - наступао је у великим продукцијама и на фестивалима, остваривши се у првачким ролама у операма Дон Ђовани, Тако чине све, Риголето, Ђани Скики, Чаробна Фрула, Боеми, Кармен, добивши изузетно позитивне критике.У Српском Народном позоришту у Новом Саду наступа у насловној улози Фауста и главним улогама у операма Боеми и Риголето.

Мина Глигорић вишеструки је добитник бројних награда. Усавршавала се са Марјаном Липовшек, проф. Ерихом Тракслером са Универзитета уметности у Бечу, са Евелин Таб, а у оквиру Барокне аустријске академије са Кристијаном Хилцом, Робертом Мамели и Марином Бартоли. Изабрана је да буде полазник мајсторске радионице Владимира Редкина, солисте Баљшој театра, и Дејвида Гауленда, уметничког директора програма за младе у Rоyal Opera House. У улози Церлине у опери Дон Ђовани први пут дебитује у оквиру GIPAC продукције, а истог месеца и као Памина у Чаробној фрули, адаптираној представи за децу позоришта Мадленианум. У овој кући тренутно игра и као Козета у мјузиклу "Јадници". Као члан Оперског студија Народног позоришта у Београду наступа као Ђована у Риголету, Бастијена у Моцартовој опери Бастијен и Бастијена; у јуну 2019. године на Великој сцени премијерно, након 60 година од последњег извођења, дебитује као Коштана у истоименој опери Петра Коњовића.

Марија Јоковић, мецосопран, већ годинама интензивно наступа на позоришним и концертним сценама широм Европе. Почела је певачку каријеру као стални члан фламанске опере у Антверпену, Генту и Белгији, а затим ширила свој репертоар редовно гостујући у позориштима у Инсбруку, Бечу, Хајделбергу, Фрајбургу, Олденбургу и Луксенбургу. Остварила је низ значајних улога, певајући моецосопрански фах, а неке од најзначајнијих су: Кармен, Дорабела, Керубино, Идаманте, Сесто, Сдина, Ђулија, Фенена, Хансел, Ненси, Валтрауте. Сарађивала је са диригентима као што су Сајмон Ретл, Димитри Јуровски, Пол Мекриш, Елијаху Инбал и остварила ниѕ наступа са ѕначајним оркестрима у Белгији, Италији, Немачкој, Аустрији и Јужној Кореји.

Евгенија Јеремић, током школовања, учествовала је на бројним такмичењима на којима је освајала прве награде. 2011. године, примљена је у оперски студио „Борислав Поповић" Народног Позоришта у Београду, који је водила примадона Радмила Бакочевић, а потом и првакиња опере Сузана Шуваковић Савић. У опери „Сестра Анђелика" дебитује 2012-те године, као члан оперског студија. Њен оперски репертоар обухвата и следеће улоге: Микаела - „Кармен", Виолета - „Травијата", Дездемона - „Отело", улогу Сестре Анђелике, Мими - „Боеми", Розалинда-„Слепи миш", Коштана - „Коштана).
Као солиста наступала са оркестарским и камерним ансамблима у држави и иностранству. Током студија постаје добитник из фондова Данице Мастиловић и Бисерке Цвејић, а 2015. је проглашена за студента генерације Факултета музичке уметности у Београду. У Минску, 2016. године постаје добитник и међународно признате уметничке награде „Белбренд" у категорији за соло певање, док јој 2019. године Удружење музичкких уметника Србије (УМУС) додељује награду за најуспешнијег младог уметника у 2018. години.

Баритон Марко Пантелић добитник је награда „Доситеја" Фонда за младе таленте Републике Србије, награде Фонда „Јелена Михаиловић" за најбољег студента соло певања и награде Фонда „Даница Мастиловић" за најбољег и најперспективнијег студента соло певања Факултета музичке уметности. Усавршавао се Њујорку и Монтреалу са уметницима Метрополитен опере (Рут Фалкон, Мињон Дан, Шерил Милнс, Џоан Дорнеман...), у Москви (Нови оперски свет) са уметницима Баљшој и Маријински театра (Ема Саркисјан, Алексеј Верешчагин, Мстислав Пентковски...), као и у Оперском студију Народног позоришта у Београду. Наступао је у продукцијама Нове београдске опере, Опере и театра Мадленианум, Народног позоришта у Београду, Опероса Монтенегро Опера Фестивала, Српског народног позоришта у Новом Саду, Народног позоришта у Сарајеву, те на сценама Камерног музичког театра у Москви и Румунске националне опере у Темишвару. Осим оперских улога и концертантног репертоара негује камерну вокалну лирику. Од септембра 2019. године ангажован као солиста Театра у Магдебургу (Немачка).

Милица Илић је пијанисткиња специјализована у домену камерне музике и корепетиције. Докторске студије камерне музике на Факултету музичке уметности у Београду, где је и запослена као уметнички сарадник на катедри за Соло певање. Специјализовала се у области оперске корепетиције на Интернационалној Оперској Академији у Генту (Белгија). Осим што је веома активна као извођач у земљи и иностранству, Милица се бави композицијом, а посебно се издвајају њена два музичко сценска дела Mantis Religiosa, камерна трилер опера у три епизоде (изведена у Белгији и Србији) и Више, музичко - позоришни комад за баритон, глумца и хор викача (изведен у Индонезији и Србији), које је и продуцирала. Као диригент окушала се у две продукције: опера Мадалена (С. Прокофјева) и Бела ружа (У. Цимермана).

 

Програм:
Франц Шуберт: Auf dem Flusse из циклуса Зимско путовање
Петар Илич Чајковски: Средь шумного бала, случайно
Паоло Тости: L'ultima canzone
Сава Вемић, бас
Ђузепе Верди: Signor ne principe - Дует Ђилде и Војводе од Мантове из опере "Риголето"
Весна Ђурковић - сопран, Стеван Каранац - тенор
Шарл Гуно: арија Маргарете "O Dieu! que de bijoux...Ah! je ris de me voir" арија Маргарете из опере "Фауст"
Мина Глигорић, сопран
Петар Иљич Чајковски: арија "Простите вы, холмы, поля родные" из опере "Јованка Орлеанка"
Марија Јоковић, мецосопран
Руђеро Леонкавало: Silvio! A quest'ora - дует Неде и Силвија из опере "Пајаци"
Евгенија Јеремић, сопран и Марко Пантелић, баритон
Руперт Чапи: романса " Las carceleras" из зарзуеле "Las hijas del Zebedeo"
Марија Јоковић, мецосопран
Ђакомо Пучини: Addio dolce svegliare alla mattina! - Квартет Мими, Родолфа, Музете и Марчела из опере "Боеми"
Евгенија Јеремић - сопран, Весна Ђурковић - сопран, Стеван Каранац - тенор, Марко Пантелић - баритон
Клавирска сарадња: Милица Илић

Уредничко-ауторски тим емисије Студио 6: Невена Поповић, Ксенија Стевановић и Ивана Неимаревић
Тонска режија: Зоран Марић
Директор фотографије: Влада Марковић
Редитељ: Иван Вања Миловановић

реприза, 1. јануар 2020. године у 04:19 и 12:53

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво