Читај ми!

Posle pola veka ponovo tramvaji?

Tramvajski saobraćaj, posle skoro pedeset godina, ponovo će biti aktuelan u gradovima preko 100.000 stanovnika. U Nišu i Novom Sadu pokrenuta incijativa za uvođenje tramvaja. Lokalne vlasti tvrde da je za tu investiciju potrebno dosta novca i vremena.

Novi Sad je nedavno pokrenuo inicijativu da posle pola veka vrati tramvajski saobraćaj, a i 90 odsto Nišlija podržava ideju o vraćanju tramvaja u njihov grad. Lokalne vlasti u Nišu poručuju da je za tu investiciju potrebno mnogo para i da nije realno očekivati brzo donošenje takve odluke.

Evropska unija je dala preporuku gradovima sa više od 100.000 stanovnika, da do 2050. godine smanje emisiju ugljen-dioksida.

Samo najstarije Nišlije pamte 1930. godinu kada su iz Nemačke, zbog ratne odštete iz prvog svetskog rata u Niš stigli prvi tramvaji.

Devedesetogodišnji Dragoljub Kostić, više od pola veka čuva radne naloge, koje je, kao vozač tramvaja, svakodnevno dobijao.

"Kada bih mogao da vratim tramvaj uradio bih to još večeras. Ne bih čekao, mesec dva ili tri. Plašim se da neću dočekati taj dan da ih ponovo vidim u Nišu", kaže kočničar Dragoljub Kostić.

Niš je, poput svetskih metropola i Beograda, Novog Sada i Subotice imao tramvaje punih 28 godina. Godine 1958. lokalne vlasti su ih zamenile autobusima. Ostalo je do danas nepoznato koliko je trasom od železničke stanice do Niške banje prevezeno putnika.

"Mnogo smo izgubili, a mnogo bismo i dobili kada bismo ih vratili. Manje zagađenja, brzina prevoza, čistoća grada, ali i luksuz", kaže stručnjak za električnu vuču Svetislav Smiljanić.

U Niškoj banji nekada je postojalo jednistveno tramvajsko naselje. Odlukom lokalnih vlasti, pre četiri godine svih 12 sačuvanih tramvaja pretvoreno je u staro gvožđe.

Poslednji sačuvani tramvaj se nalazi u okolini Niša. U funkciji nije 53 godine. Ne zna se kada će biti obnovljen, niti kada će Nišlije i gosti Niša moći da ga vide.

Iz Udruženja ljubitelja niških tramvaja podsećaju da kroz centar Niša dnevno prođe 1.300 autobusa koji ispuštaju ugljen-dioksid.

Dragan Ilić, predsednik Udruženja ljubitelja niških tramvaja kaže da se reč tramvaj ponovo spominje u Generalnom urbanističkom planu, što je veliki uspeh, ali da sada predstoji odluka Skupštine.

"Nadam se da ćemo nakon promene saobraćajnih tokova i izmene saobraćajnica imati mogućnost da i infrastrukturno realizujemo taj projekat", kaže resorni gradski većnik Boban Mihajlović.

Pojedini evropski proizvođači tramvaja su, kako se nezvanično tvrdi, za 30-godišnju Koncesiju zainteresovani da Nišlijama izgrade mrežu i poklone tramvaje.

Број коментара 6

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 28. март 2024.
21° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво