Pao vojni avion kod Šapca, poginula oba pilota

Vojni avion "super galeb G-4" srušio se jutros na području sela Slatina kod Šapca. Poginuli su piloti, potpukovnik Nenad Ćulibrk iz Komande RV i PVO i kapetan Dejan Pandurović iz 252. školsko-trenažne avijacijske eskadrile 204. vazduhoplovne brigade, saopštilo je Ministarstvo odbrane.

19.30 – Uviđaj je zbog mraka prekinut i biće nastavljen sutra. Mesto nesreće obezbeđuju pripadnici vojske i policije.

16.15 - Visoki politički i vojni zvaničnici i političke stranke uputili su saučešća porodicama nastradalih pilota.

15.50 Ministarstvo odbrane objavilo biografije stradalih pilota.

13.35 – Poginula dva pilota Vojske Srbije u udesu aviona "super galeb G-4", saopštilo je Ministarstvo odbrane.

13.20 – Strahuje se da piloti nisu preživeli, nezvanično saznaje RTS. 

Školsko-borbeni avion "super galeb G-4", dvosed, Ratnog vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane Vojske Srbije, srušio se oko 10.30 časova u rejonu sela Slatina na teritoriji opštine Šabac, tokom izvođenja redovne letačke obuke.

Poginuli su piloti, potpukovnik Nenad Ćulibrk iz Komande RV i PVO i kapetan Dejan Pandurović iz 252. školsko-trenažne avijacijske eskadrile 204. vazduhoplovne brigade, saopštilo je Ministarstvo odbrane.

Ministar odbrane Zoran Đorđević, načelnik Generalštaba VS general Ljubiša Diković i komandant vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane Ranko Živak obišli su mesto nesreće.

Ministar Đorđević je rekao da je u cilju rasvetljavanja uzroka nesreće načelnik Generalštaba general Ljubiša Diković formirao komisiju, a da je Inspektorat odbrane dobio nalog za vanredni inspekcijski nadzor. Komisiju predvodi brigadni general Duško Žarković. 

Današnji let, prema rečima komandanta RV i PVO general-majora Ranka Živaka, bio je redovan u okviru realizacije letačke obuke.

"Piloti su bili odlično osposobljeni. Lično sam bio prisutan na aerodromu Batajnica kada su krenule pripreme za zadatak. Oni su poleteli, javili se u odlasku preko Inđije i Šapca i posle toga smo izgubili kontakt", rekao je general Živak. 

Posle toga je, prema njegovim rečima, pokrenuta akcija traganja i spasavanja i ubrzo je pronađeno i obezbeđeno mesto nesreće.

Komandant RV i PVO takođe je u svojoj nadležnosti formirao stručnu komisiju koja će imati zadatak da ispita sve okolnosti udesa.

Na licu mesta nalaze se i nadležni istražni sudija i javni tužilac. Istraga je u toku. 

Dopisnik RTS-a javio je da je avion pao u blizini kuće porodice Mladenović u selu Slatina. 

Tri ekipe Hitne pomoći iz Šapca su na mestu nesreće. 

Prema rečima očevidaca, vojni avion je pao u blizni pomoćnih objekata, što je izazvalo strah meštana, među kojima, kako kažu, nema povređenih.

"Ja sam ga videla da leti i vraća se pravi okrete. Ne znam za koliko se to desilo, čini mi se za trenutak on je pao svi delovi su se raspali i to sve gori, gori njiva", rekla je Zlata Mladenović iz Slatine.

Nisko letenje aviona i prasak videli su brojni meštani Pocerine.

"Avion je leteo od Šapca baš nisko i na pet šest metara je preleteo iznad mene prema Slatini i vratio za Šabac i opet vratio i nisko ali se okrenuo na leđa i tu je pao", kaže Dragan Tešić iz Varne.

Dopisnik RTS-a je javio da je policija blokirala mesto nesreće koje nadleću i vojni helikopteri.

Meštani kažu da je avion leteo nisko, iznad samog sela, i da je neposredno pre samog pada napravio polukrug i okrenuo se. Potom se ponovo vratio u pravilni položaj i onda srušio u dolinu i zapalio.  

Ratno vazduhoplovstvo i protivvazduhoplovna odbrana Vojske Srbije trenutno raspolaže sa 22 aviona G-4, od čega je jedan u varijanti tegljača meta N-62T, jedan prototip verzije G-4M, a dva "super galeba" su razoružana, navodi portal Tango siks.

U poslednjih nekoliko godina aktivno je oko devet aviona, od čega oko 6-7 u sastavu 252. školsko-trenažne avijacijske eskadrile "Kurjaci sa Ušća", a obično su dva do tri aviona na ispomoći u 241. lovačko-bombarderskoj eskadrili "Tigrovi".

Osim za školovanje, obuku i trenažu pilota, G-4 se u slučaju rata može koristiti i kao laki jurišni avion.

Avioni su proizvedeni u periodu od 1980. do 1991. godine – jedan 1980. godine (N-62T), tri 1985, šest 1986, dva 1988, tri 1989, pet 1990. i dva 1991. godine. Iz Vazduhopovnog zavoda "Moma Stanojlović" u periodu od 2008. do 2015. godine sa remonta je izašlo 8 aviona – u proseku jedan godišnje.

Број коментара 19

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 23. април 2024.
11° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво