Читај ми!

Uzelac: Banke su prodavnice kao i svake druge, možete ih menjati zbog razlike u ceni usluga

Za avgust je najavljena nova korekcija cena bankarskih usluga – provizija za mobilno i elektronsko bankarstvo, održavanje računa, izdavanje čekova i kartica, isporuka kartica na kućnu adresu. Moramo da razumemo da su banke prodavnice kao i svake druge i da prodaju svoju uslugu, kaže Dušan Uzelac sa sajta "Kamatica“ i dodaje da vredi menjati banku zbog razlike u ceni bankarskih usluga i menjati sve potrošačke navike koje štede novac.

Uzelac ističe da će od avgusta cene bankarskih usluga selektivno više da koštaju.

"Nisu sve banke poskupele, uvek ima na tržištu banaka koje zadržavaju svoje cene, menjaju, koriguju. Neka banka u okviru svog paketa ne obračunava dodatne usluge, ali je joj osnovna cena održavanja raučuna veća, dok je kod nekih održavanje računa jeftinije ali se dodatno plaćaju druge usluge", objašnjava Uzelac.

Prema njegovim rečima poskupljuje prvo transakcija, i to je ono što je bila namera da nas banke uvuku u onlajn sistem plaćanja jer je to praktičnije za nas, ali daleko jeftinije za banku i te transakcije su često bile vrlo povoljne čak i besplatne.

Dodaje da su banke prodavnice kao i svake druge, prodaju svoju uslugu šta kod da je usluga. Transakcija sa jednog računa na drugi je usluga koja ide preko banke i one to naplaćuju.

"Drugo pitanje je koliko to njih košta i mi možemo da budemo ljuti jer oni ne angažuju ni radnika, ni filijalu, struju, internet. To je industrijski trik 'šest meseci po dinar, godinu dana po dinar', sve ono što često čujemo u ponudama a onda smo ljuti kada sve to dobije svoju cenu", ističe Dušan Uzelac.

Bankari često kažu da cene inputa banki stalno rastu i ukoliko bi ostale stare cene to bi značilo lošiji kvalitet usluge, manje opcija ili da neki servis bude nedostupan.

Uzelac navodi da to nije tačno, pogotovo kod elektronskog bankarstva i da kao klijenti nemamo izbor.

"Postoji izbor u izboru banke, ali u svakoj banci će vam naplatiti nešto i banke su već počele da tu poslovnu politiku prilagođavaju baš na taj način. Neke će vas privući ne bi ste li postali njihov klijent sa jeftinim transakcionim bankarstvom, ali kada bi ste želeli da u toj banci podignete kredit, gotovinski ili stambeni, tu bi ste platili ono što niste u transakcijama ili obrnuto", navodi Uzelac.

Menjati potrošačke navike koje štede novac

Prema njegovim rečima vredi menjati banku zbog razlike u ceni bankarskih usluga. Potrebno je, kaže, menjati sve potrošačke navike koje štede novac.

"Ako nas transakcija u banci A košta 10 dinara a ta ista transakcija u banci Be košta pet dinara ta transakcija je ista. Na nama je da odlučimo koja vrsta usluge nam treba, da li to treba da bude filijala ispred zgrade, bankomat na svakom ćošku ili mi možemo da se prilagodimo i izaberemo najpovoljniju opciju", napominje Dušan Uzelac.

Novi cenovnik kaže da će izdavanje serije čekova, umesto 200, koštati 300 dinara, održavanje računa poskupeće za oko 80 odsto, a pojedine banke su već najavile poskupljenje ove usluge sa 250 na 500 dinara.

Izdavanje kartice po hitnom postupku koštaće 400 dinara, iako je do sada bilo besplatno, dok će isporuka kartice na kućnu adresu, sa simboličnih 50, skočiti čak na 800 dinara.

"Moramo da razumemo šta banke hoće sa tim cenama, oni žele da se time i ne bave, žele da vi dođete po karticu zato što onda imaju priliku da vam prodaju još nešto. Ako vama nešto fizički dođe na adresu niko neće da vas pita da li bi ste možda hteli i kredit, osiguranje, sve što prodaju. Sa cenovnom politikom oblikuju naše ponašanje", ističe Uzelac.

Smatra da do "okretanja banaka ka izvesnim prihodima‘", odnosno naknadama koje uzimaju od građana po raznim osnovama, dolazi zbog pada korišćenje kredita.

Prema njegovim rečima poslednjih desetak godina se promenio model bankarstva. U svetu se i ranije uvelo nešto što se zove transakciono bankarstvo gde je novac na aplikacijama, digitalno i taj transakcioni deo raste kao profitni deo.

"Ranije je banka primarno zarađivala u posredovanju u prodaji novca, transakcije su bile bočne i sve što se dešavalo u segmentu transakcija je bio prostor da vam prodaju ono što je njima bilo isplativije", objašnjava Uzelac.

Banke nisu dužne da pravdaju podizanje cena svojih usluga 

Dodaje da banke nisu dužne da pravdaju podizanje cena svojih usluga i da nemaju razlog da se pravdaju.

"Kada podignu cenu usluga gledaju reakciju tržišta, da li pada broj klijenata. Ako na povećanje cena bankarskih usluga građani slegnu ramenima banke nemaju problem ni sledeći put da poskupe", kaže Uzelac.

Naglašava da Narodna banka ne mora da reaguje na ovakva poskupljenja jer su to tržišna poskupljenja a ne neregularnost ili prekršaj zakona.

Savetuje da se osmisli lična komunikacija sa bankom.

"Šta tačno radite na temu bankarskih usluga, transakcije, podizanje gotovine i onda prema vašem bankarskom ponašanju pogledajte na tržištu koja banka to nudi za najmanju cenu i menjajte banku. Postoje banke koje su žedne klijenata i daće vam sve povoljno samo da dođete kod njih. Te prilike teba da iskoristite", savetuje Dušan Uzelac sa sajta "Kamatica".

среда, 24. април 2024.
11° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво