Читај ми!

Vučić: Moravski koridor najveće i najbolje organizovano gradilište u Srbiji

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obišao je zajedno sa ambasadorom SAD Entonijem Godfrijem noćne radove na izgradnji mosta preko Zapadne Morave na delu Moravskog koridora od Pojata do Kruševca i istakao da samo na toj deonici radi 2.700 radnika. Ovaj auto-put će biti najširi u Srbiji, biće u potpunosti digitalizovan, biće pravo remek delo, rekao je Vučić.

Predsednik Vučić istakao je da je Moravski koridor najveće i najbolje organizovano gradilište u Srbiji. 

"Ovo divno izgleda, dobro veče svima", poručio je Vučić kada je stigao na gradilište.

Kada je čuo koliko radnika ima na gradilištu rekao je da toliko radnika istovremeno nema ni na izgradnji "Beograda na vodi".

"Tu su Amerikanci stvarno pokazali svoju efikasnost", dodao je Vučić.

Vučić se, takođe, iznenadio koliko ljudi radi noću na tom gradilištu i izrazio očekivanje da će ta deonica biti završena do marta, ukoliko budu rešeni problemi sa obezbeđivanjem kamena.

"Ne možemo da rešimo pitanje kamenoloma, najskuplje smo platili eksproprijaciju i onda zbog pojedinih neodgovornih ljudi ne možemo da otvorimo kamenolom", rekao je Vučić i dodao da pojedini ljudi ucenjuju državu jer smatraju da taj auto-put nije potreban.

Napomenuo je da je dosta skočila cena bitumena, cementa, čelika, armature. Dodao je je samo bitumen poskupeo u svetu više od 60 odsto.

"Kažu da bi završili auto-put, ali da nemaju kamen, jer neki ljudi kod nas kažu - ne damo kamen", preneo je Vučić i poručio da će se ozbiljnim pristupom države rešiti i taj problem.

Takođe, istakao je da je važno da ljudi razumeju koliko je taj auto-put važan za razvoj ovog dela Srbije.

"Ovi ljudi fantastično rade posao. Ovo je najveće gradilište, nema sumnje i najbolje organizovano", skrenuo je pažnju Vučić i dodao da na izgradnji tog auto-puta radi oko 1.000 stranaca.

Vučić je naglasio je da je taj auto-put srce centralne Srbije.

Direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić je rekao da 450 naših ljudi radi samo u noćnoj smeni.

"Gradimo auto-puteve, hoćemo da Srbija trči napred"

Predsednik Vučić izjavio je se u Srbija gradi auto-puteva više nego ikada pre i da želi da se Srbija infrastrukturno razvije i "trči napred".

"Mi smo uradili više od 350 kilometara autoputeva, trenutno gradimo 370 kilometara i još 300 km je u pripremi. To je mnogo više nego što smo imali kilometara auto-puta - oko 650 kilometara. Pogledajte samo šta je sve Srbija gradila u prethodniih nekoliko godina", istakao je Vučić.

Predsednik je poručio da očekuje da deonica od Pojata do Kruševca bude završena do marta. Naglasio je da će puno značiti kada od Boeograda do Kruševca bude moglo da se dođe auto-putem, kao i da će to privući nove investitore, posebno u Trstenik i Kruševac, kao i u okolne gradove i mesta.

Vučić je rekao da je ponosan što je na tom gradilištu i zahvalio američkim i turskim prijateljima iz konzorcijuma Behtel - Enka.

Kazao je da samo na toj deonici od Pojata do Kruševca radi 2. 700 ljudi i ima 950 mašina, da se radi i noću, u više smena, prkos svim teškoćama kao što je korona.

Predsednik je napomenuo da tu ima i bezbroj drugih problema, pošto su poskupeli građevinski materijali zbog skoka cene energenata, ali da imamo i probleme sa našim kamenolomima.

"Ovde izvođači ispunjavaju sve norme i ruše sve rekorde. Verujem da ćemo spojiti tih 112 kilometara trase auto-puta od Pojoata do Preljine i da ćemo uskoro imati auto-put od Beograda do Kraljeva, Kruševca, Vrnjačke Banje i Trstenika", naglasio je Vučić.

Najširi i potpuno digitalizovani auto-put 

Kaže da će Moravski koridor biti i najširi i potpuno digitalizovani autoput u Srbiji - pravo remek delo.

Vučić je rekao Godfriju da je u početku bio skeptičan po pitanu efikasnosti Amerikanaca, ali da nikada nije video do sada da neko gradilište tako dobro funkcioniše kao što je to.

Predsednik je izrazio očekivanje da će neki ljudi kod nas prevazići svoju razmaženost i razumeti koliko je važno da infrastrukturno povezujemo zemlju.

Naveo je da mu je jednom Marko Blagojević( direktor vladine kancelarije za upravljanje javnim ulaganjima) rekao da se jednom u 100, 200 ili 300 godina dešava da neko ima priliku toliko da izgradi zemlju i da je to stvarno ono što će ostati upamćeno.

Vučić je zahvalio SAD i Velikoj Britaniji koja učestvuje u finansiranju tog projekta i istakao da će građani biti ponosni na Moravski koridor koji će puno značiti za celu Srbiju.

Predsedik je citirao je Ivu Andrića koji je rekao da nijedna građevina nije slučajno izgrađane.

"Vreme je da trčimo unapred i brzo i da u sprintu trčimo maraton, iako to zvuči kontradiktorno", poručio je Vučić. 

U toku montaža na gradilištu novog mosta preko Zapadne Morave 

Na gradilištu novog mosta preko Zapadne Morave u toku je montaža podužnih nosača i izrada naglavnih greda i kolovoznih ploča.

Postavljanje podužnih montažnih nosača počelo je 27. septembra. Novi most će biti dugačak 497,6 metara.

Gradnja Moravskog koridora, autoputa od Pojata do Preljine u dužini od 112 kilometara počela je u decembru 2019. godine i tada je najavljeno da će radovi biti završeni za četiri godine.

Radove izvodi konzorcijum američke kompanije Behtel i turske Enka, a ugovor je vredan blizu 800 miliona evra.

Moravski koridor povezaće tri okruga 

Moravski koridor će povezati tri okruga - Rasinski, Raški i Moravički sa koridorima 10 i 11, odnosno sa auto-putem Beograd-Niš i auto-putem "Miloš Veliki".

Ta saobraćajnica povezaće sve veće gradove centralne Srbije gde živi više od pola miliona ljudi: Čačak, Kraljevo, Vrnjačku Banju, Trstenik, Kruševac, Stalać i Ćićevac. Takođe, Moravski koridor će trajno rešiti pitanje poplava, pošto će biti regulisani tokovi reka u ovom delu Srbije, a pre svega Južne i Zapadne Morave.

Najsavremeniji auto-put biće izgrađen "na tri Morave" i u okviru projekta biće regulisana rečna korita u dužini od 68 kilometara.

Moravski koridor činiće tri deonice: Pojate - Kruševac u dužini od 27,83 kilometra, Kruševac - Adrani u dužini od 53,88 kilometara i Adrani - Mrčajevci - Preljina dužine 30,66 kilometara.

Auto-put se gradi za maksimalnu dozvoljenu brzinu od 130 kilometara na čas, a imaće 11 petlji, 71 most, 23 nadvožnjaka, pet podvožnjaka i 31 propust.

петак, 19. април 2024.
6° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво