Međunarodni sajam transportnih tehnologija u Beogradu

U Beogradu je održan "SEE Mobility", prvi međunarodni sajam saobraćajnih i transportnih tehnologija i usluga. Cilj sajma je povezivanje železničkih kompanija iz Srbije, Crne Gore, BiH, Hrvatske, Slovenije, Makedonije i drugih zemalja regiona, sa vodećim proizvođačima i najmodernijim svetskim tehnologijama, kao i razvoj železničke, drumske i vodne infrastrukture i prevoza putnika i robe.

Domaća kompanija izložila je LCD i LED panel sisteme za informisanje putnika u saobraćaju koje izvozi u zemlje Evropske unije.

"Komunicira sa vozilima javnog prevoza i putnicima na stajalištima. Prikazuje projektovano vreme prispeća na to stajalište. Konkretno ovaj uređaj je u naprednoj grej skil tehnologiji", kaže Dejan Pjevac iz "Novatronik d. o. o.".

Paneli mogu da služe i za javne informacije, za reklamne i servisne poruke npr. vremensku prognozu.

Na štandu nemačke kompanije – sledeću generaciju sistema za plaćanje karata u železničkom i autobuskom saobraćaju.

"Možete da registrujete bilo koju karticu u sistem. Radi tako da se možete prijaviti kada uđete na stanicu i odjaviti kada izađete", objašnjava direktor "Šajt i Bahman" Sebastijan Borovski.

Sve promene zabeležene su na monitoru, a kada se odjavite, novac se skida sa računa. Izložen je i automat za prodaju međunarodnih karata, na kome možete kupiti kartu za gradski prevoz u mestu dolaska, koji prihvata kartice, novčanice i kovanice.

Hrvatska IT kompanija predstavila je elektronske sistemi za karte u javnom prevozu i kontrolu saobraćaja.

"Sastavi poslovne inteligencije, koliko ljudi se vozi, koliko ljudi plaća kartu, jesu li prisutni ljudi koji ne plaćaju kartu i u kojoj meri, nekakvi trendovi koji idu uz to i vode do nekih informacija: jeli neka linija treba biti češća ili ređa na nekoj ruti", kaže menadžer razvoja "King ICT" u Hrvatskoj Stipan Tucak.

Na sajmu je potpisan sporazum o saradnji između "Saveza za željeznicu" Hrvatske i Klastera železnica jugoistočne Evrope, koji okuplja kompanija iz oblasti železnice iz preostalih zemalja bivše SFRJ.

"Daje mogućnost da radimo na projektima koji su puno bitniji i koji mogu dati komponentu međuregionalne saradnje i korisnih stvari koje možemo zajedno napraviti, povlečeći novac koji nam je na raspolaganju", ističe predsednik "Saveza za željeznicu" Zoran Maršić.

U regionu ima više od 800 kompanija iz zemalja bivše SFRJ, iz oblasti železnice, a veliki broj tih, najčešće malih i srednjih preduzeća, ne znaju jedni za druge.

"Ovo je sjajna prilika da se umreže i preko klastera koji će naravno nastojati da preko nekih konzorcijuma obezbedi zajednički nastup na trećim van Evropskim tržištima", kaže direktor Klastera železnica jugoistočne Evrope Milan Vučković.

U raznim fondovima Evropske unije i Svetske banke planirano je gotovo 15 milijardi evra za infrastrukturne projekte za Jugoistočnu Evropu, a da bi došli do tog novca potrebno je razvijati regionalnu saradnju na nivou kompanija kao i država.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 20. април 2024.
6° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво