S peharom u njivu

Da li zbog relaksacije ili zbog profita, u poljoprivredu u Srbiji sve više ulažu i ljudi iz umetnosti i šou-biznisa, ali i uspešni sportisti po završetku profesionalne karijere. Stručnjaci kažu da oni, više od bilo koje privredne komore, mogu da doprinesu svetskom imidžu Srbije kao zemlje u kojoj se proizvodi zdrava hrana.

Na zidu dečka koji obećava ostale su zastave Partizana, Huventuda i Unikahe, a u vitrini klupski trofeji i reprezentativno srebro. Nije život samo košarka, rekao je pre dve godine Uroš Tripković, na oproštajnoj konferenciji za novinare.

Danas misli isto dok obilazi visokokvalitetne sadnice borovnice. Novac zarađen na parketu uložio je u najsavremeniji protivgradni sistem za navodnjavanje.

Proizvođač borovnica Uroš Tripković kaže da ne želi sad da uđe u neki posao koji će posle šest meseci da mu se smuči, da dosadi, pa da mora da izađe iz njega a uložio je pare.

"Hteo sam da nađem nešto što će da me ispunjava i šta će da mi bude praktično i posao a s druge strane i hobi. Nešto čime bih voleo da se bavim i mislim da sam to pronašao u borovnicama, a to ne bih pronašao u nekom butiku, kafiću", rekao je Tripković.

Kada imate na raspolaganju velika obrtna sredstva, objašnjavaju agronomi, proizvodnja hrane može da pruži i razonodu i dobru zaradu.

Jonel Subić iz Instituta za ekonomiku u poljoprivredu rekao je da znaju da mnoge poznate ličnosti u Srbiji već imaju svoje brendove kao što ima Zvonko Bogdan svoju vinariju.

"Vidimo da, i naš proslavljeni teniser Novak Đoković ulaže, imamo i slučaj košarkaša Miličića iz NBA, čak i Jarića imamo i poznate glumce koji se posvećuju nekoj proizvodnji na selu", naveo je Subić.

Mnogi su se za organsku hranu zainteresovali posle objave da je za sopstvene potrebe uzgaja i Madona. Ne postoji turneja princa Čarlsa na kojoj se ozbiljna pažnja ne posveti njegovoj proizvodnji hrane pod brendom Rojal-dač organik.

Zvučna imena srpskih sportista mogla bi da doprinesu onome na čemu godinama rade privredne komore, izgradnji imidža Srbije kao zemlje u kojoj se odgaja zdrava hrana.

Direktor "Reprezent komjunikejšna" Borislav Miljanović rekao je da su to jedina imena koja imamo u tom nekom svetskom džet setu i da oni mogu značajno da doprinesu, ali da nisu dovoljna samo imena, već da je potreban i kvalitet proizvoda.

"Potrebno je pakovanje proizvoda, potreban je i neki marketing vezati za to, ali suštinski oni su dosta dobri ajs brejkeri, oni koji mogu da povuku celu priču oko toga", naveo je Miljanović.

Ako u Srbiji nešto uspeva, onda su to šampioni i zdrava hrana. Iako su zvučna imena marketinški korisna, za bolji imidž Srbije na međunarodnoj tržnici hrane potrebna je pre svega sistemska strategija i to da država pomogne da se geografski zaštiti što više proizvoda.

Број коментара 4

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 19. април 2024.
6° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво