Читај ми!

"Uber", taksi za plići džep

Američka kompanija "Uber" pomoću aplikacije za mobilni telefon spaja one kojima je potreban prevoz sa onima koji imaju automobil. Jeftiniji su od taksija, a usluga se plaća unapred, internetom. Posao se proširio u 52 zemlje, svuda uz velike proteste zvaničnih taksista. Pitanje nije da li će se, već kada će se "Uber" pojaviti i u Srbiji.

Ako može u Kolumbiji, Saudijskoj Arabiji ili Bugarskoj, možda će i u Srbiji uskoro vožnja da se zakazuje i plaća preko mobilnog telefona. "Uber" se širi kao epidemija koja najteže pogađa postojeća taksi udruženja.

U Beogradskom taksiju strepe jer je, kažu, ionako previše divljih taksista, a zarada je već godinama premala.

"Mislim da bi to bilo vrlo pogubno za postojeći kadar u taksi službi. Ne samo u gradu nego u celoj Srbiji. Mi ionako nemamo posla, a kada bi došlo do toga tek onda bi smo mogli da pozatvaramo radnje", kaže taksista Rade Bokun.

Brinu i o bezbednosti mušterija.

"Pitanje tehničkog pregleda tog auta, mi idemo godišnje dva puta, na estetski idemo jednom godišnje. Postavlja se pitanje njihove profesionalnosti kao vozača, smatram da su vozači u gradu dosta loši i mislim da bi to bilo pogubno i za korisnike njihovih usluga", kaže Bokun.

"Uber" vredi 40 milijardi dolara, a postoji tek pet godina. Kako su uspeli?

"'Uber' je prosto promena životnog stila. To je aplikacija koja omogućava velikom broju ljudi da izađu na tržište rada, a koji nisu stari taksisti, koja menja način na koji vi naručujete taksi. S druge strane, prilagodio se životnom stilu mladih. Sve više stvari se obavlja preko interneta i onlajn aplikacija. tradicionalne službe nisu tome uspele da izađu u susret", navodi Zoja Kukić sa portala Startit.rs.

Caka je u tome da se mušteriji pruži prilika da što više odlučuje o tome ko će je voziti.

"Korišćenjem 'Ubera' vi ne samo da možete da naručite vozilo već možete da znate gde vam se nalazi vozilo, da izaberete koje vozilo hoćete da naručite, da izaberet kojeg vozača hoćete da naručite, da pogledate kako su prethodni korisnici ocenili tog vozača, da platite direktno preko aplikacije. To znači da vi kada u tom trenutku naručujete auto ne morate da imate nikakav keš u džepu", kaže Zoja Kukić.

Kompanija "Uber" sa trenutnim brojem korisnika vredi više nego što je vredeo Fejsbuk kada ih je imao toliko. Procene da se neće zadržati na siromašnijim tržištima pokazale su se pogrešnim.

"Uber" sasvim dobro funcioniše na tržištima kao što su Bangkok, Manila, Džakarta i Bogota, gde je taksi jeftiniji nego u Beogradu.

Ipak, ima problema. U Delhiju je trenutno "Uber" suspendovan jer je jedan vozač silovao putnicu. U Londonu su taksi udruženja protestima tražila da nestane.

Ipak, čini se da će ratna soba, kako direktori Ubera zovu svoju kancelariju, naći način da se izbori sa problemima. Uspeli su u 52 zemlje, a nigde ih nisu dočekali s cvećem.

Број коментара 10

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 19. април 2024.
12° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво