Rupe na putu, kako da vozači naplate štetu

Posle zimske sezone na kolovozu se obično pojave rupe. Mnoge ozbiljno ugrožavaju bezbednost saobraćaja, ali i džepove vozača ako upadnu u njih. Da bi se naplatila šteta od putarskih preduzeća procedura je duga, negde bez sudskog procesa, a negde i sa njim traje i po godinu dana. U "Putevima Srbije" kažu da vozači imaju pravo na odštetu i da firme koje održavaju puteve, raspolažu milionskim budžetom za nadoknadu štete.

Vožnja posle zime može biti i nebezbedna i skupa. Na putevima je mnogo udranih rupa, često punih vode. Teško ih je i videti a još teže proceniti kojom brzinom ih preći a da se vozilo ne ošteti. Kad se to desi vozači mogu da naplate štetu.

Ali procedura je dugotrajna i prilično komplikovna. Najpre treba pozvati policiju da sačiniti zapisnik na licu mesta. Onda osiguravajuće društvo procenjuje štetu. Trebalo bi da imate i snimke sa lica mesta pa i svedoke koji će potvrditi kako je nastala šteta. I onda pronađete koja je firma zadužena za održavanje tog puta i tražite odšetu.

Sve to uradio je Mile Vukašinović, ali ni posle dva meseca odgovor od putara nije dobio.

"Verovatno računaju na to da i onaj koji je izvršio uviđaj, obavio sve te formalnosti, podneo dokumentaciju naiđe na taj zid ćutanja – da će odustati. Sudski procesi su i dugi i nisu jeftini, i možda su napravli neku kalkulaciju da im se više isplati da ignorišu te naplate šteta, a oni baš koji dođu na sud, njima će isplatiti", kaže Mile Vukašinović, oštećeni vozač.

U "Putevima Srbije" kažu da odmah posle snega krpe rupe i na to potroše oko pet milijardi dinara. Dodaju da su firme koje održavaju deonice dužne da plate štete nastale na njima, pa su tako oni prošle godine platili građanima oko 56 miliona dinara odštete.

"Ukoliko oštećena strana nije informisana, koje preduzeće za puteve održava tu deonicu na kome je pričinjena šteta, onda se obraća nama da bismo mu dali tačnu informaciju ko je upravljač puta", kaže Zoran Stoisavljević iz "Puteva Srbije".

Naknada i za štete koju prouzrokuju životinje

Vozači mogu naplatiti šetetu i ako im na put izađe životinja. Procedura je slična, zapisnik policije, osiguranje, samo se zahtev za nadoknadu štete ne podnosi putarima.

"Ukoliko se radi o domaćoj životinji odgovornost je na vlasniku životinje, ukoliko se radi o divljači, onda je odgovornost na lovačkom društvu koje upravlja lovištem, a ukoliko se radi o auto-putu, onda je odgovornost na upravljaču puta", rekao je Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

Vozači treba da znaju svoja prava i da ne odustaju od nadoknade štete, kažu advokati. Niko ko je imao urednu dokumentaciju nije ostao bez nadoknade, ali sudski procesi traju i do dve godine.

Neki su pokušali i da zarade na rupama na putu, međutim, patrole na uviđajima ih uspešno razotkrivaju, pa su brojni pokušaji prevare završeni neuspehom.

Број коментара 6

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 24. април 2024.
10° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво