Sadašnji đaci baviće se potpuno novim zanimanjima

Stručnjaci upozoravaju da obrazovanje mora da prati tehnološke inovacije jer već za koju deceniju neće biti ni ključeva, kablova, gotovine, a ni kreditnih kartica. Sa napretkom tehnike nestaće mnoga radna mesta, a pojaviće se nova zanimanja. Za neka se današnji osnovci već školuju i zamišljaju kako će izgledati njihovo radno mesto.

Za sada možda čudno zvuči da nekoga od današnjih đaka zamislimo u budućnosti kao stručnjaka za teleportaciju, virtuelnog advokata ili robotskog veterinara. Ipak, ako je verovati izveštaju Svetskog ekonomskog foruma današnji osnovci baviće se ne samo ovim, već i mnogim drugim zanimanjima koja još uvek ne postoje, dok će većinu sadašnjih zameniti mašine i veštačka inteligencija.

Direktorka OŠ "Skadarlija" Mirjana Sloboda kaže da su digitalne učionice jedan od načina razvoja kritičkog mišljenja.

"Koliko god je nastavik spreman, obučen ili nije obučen, na neki način se ujednačava dolaženje do informacija i podiže se kvalitet nastave", ističe direktorka OŠ "Skadarlija".

U Srbiji postoji dve hiljade digitalnih učionica i u njima uče prvaci i petaci. Isto toliko nastavnika obučeno je da predaje iz digitalnih udžbenika. Interaktivna nastava predviđena je na časovima informatičkog i tehničkog obrazovanja, ali je moguća i na ostalim, u zavisnosti od kapaciteta škole.

Saša Stojanović iz Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja navodi da se do početka naredne školske godine planira opremanje još osam hiljada učionica.

"Imamo i mnogo veće planove, a to je da opremimo sve učionice u Srbiji u ovoj i naredne tri godine", ukazuje Stojanović.

Svakako da je programiranje posao budućnosti, ali pretpostavlja se da će digitalne veštine biti neophodne svima. Njihovo usvajanje ići će malo teže, pošto većina škola nema infrastrukturu koja može to da podrži. Primera radi, samo 1.700 škola ima besplatan bežični internet.

Državna sekretarka u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić kaže da je suština u izgradnji jedne infrastrukture koja je održiva – lokalne računarske mreže u  svakoj školi.

Ako je 20. vek bio doba informacija, 21. vek je doba kreativnosti i zato će se u njemu ali i novim zanimanjima, prema mišljenju stručnjaka, najbolje snaći oni ne koji su specijalizovani samo za jedan posao, već koji su univerzalci.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 19. април 2024.
10° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво