Читај ми!

Vršnjačko nasilje ne stvara škola

Čak 86 odsto dece odobrava vršnjačko nasilje, ali deca dolaze u školu sa stavovima o nasilju, već to vide u zajednici, kaže za RTS direktor kancelarije Unicefa u Beogradu Mišel Sen Lo. Zemlja je uspešna koliko ulaže u obrazovanje, poručuje Sen Lo.

Direktor Kancelarije Unicefa u Beogradu je, u intervjuu za RTS, rekao da je jedan od glavnih zadataka društva da za dobrobit sve dece iskoreni vršnjačko nasilje.

"Ja bih rekao da 86 odsto dece odobrava tu vrstu nasilja. To je veliki broj, ali škola ne stvara to nasilje. Deca dolaze u školu sa stavovima o nasilju. To su naučili u zajednici u kojoj žive, u svojim kućama, a obrazovni sistem pokušava da se bori protiv toga", kaže direktor kancelarije Unicefa u Beogradu.

Napominje da je neophodno da se stavovi o nasilju promene u celom društvu, i u porodici samoj, i dodaje da se stavovi o nasilju i o rodno zasnovanom nasilju formiraju od ranog uzrasta, a da je ponašanje dece samo manifestacija široko rasprostranjenog prihvatanja i visoke tolerancije na nasilje.

Na podsećanje da je veliki broj dece na ulici, Sen Lo kaže da je najpre neophodno da se zapitamo zašto ima toliko dece koja žive i rade na ulici i dodaje da oni nisu tu zato što to vole ili žele.

"Ta deca potiču iz porodica koje su socio-ekonomski devastirane i koje ne mogu same da se izbore sa izazovima i problemima. Ono što je neophodno jeste obezbediti sistem socijalnih usluga koje će raditi na prevenciji i osnaživanju tih porodica, i sprečiti odvajanje dece od porodice, kako deca ne bi bila lake mete trgovine ljudima i mafiji koja ih koristi", ukazuje Sen Lo.

Jedna od takvih usluga je porodični saradnik, koju je formirao Unicef sa svojim partnerima, napominje Sen Lo, i dodaje kako je cilj da pomogne porodici da ne padne više nego što jeste i da joj se pomogne da prevaziđe probleme i ostane jedinstvena.

Na pitanje kako vidi inkluzivni program koji se sprovodi u Srbiji, Sen Lo kaže da ne bi rekao da inkluzija nije uspela.

"Danas imamo sedam hiljada dece koja pohađaju redovne škole prema individualnom planu. To jeste napredak. Kako god, stvari se ne mogu promeniti preko noći. Godinama je bila praksa u obrazovnom sistemu da se deca ne uče da razmišljaju", podseća Sen Lo.

Napominje da je neophodno promeniti metodologiju učenja, ali i obučiti učitelje i nastavnike da rade sa decom koja zahtevaju posebne usluge.

"Uspešni smo samo ako se zaista obavežemo da investiramo u obrazovanje. A investiranje u obrazovanje je kapitalna investicija koja osigurava neophodne reforme, koje treba da obezbede kvalitet inkluzivnog obrazovanja, i da jednakost sve dece postane realnost", smatra prvi čovek Unicefa u Srbiji.

Zaključuje da bi nordijske zemlje mogle da budu primer dobrog obrazovnog sistema, ali da suštinski nema prave formule za uspeh kada je o obrazovanju reč.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 24. април 2024.
11° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво