Čitaj mi!

Voće samo na ambalaži

Donošenjem novog pravilnika o deklarisanju, svi proizvođači sokova i bezalkoholnih napitaka imaju mogućnost da na ambalaži ističu primamljive slike voća, čak i kada je udeo voća u proizvodu izuzetno nizak. Novi pravilnik ima za cilj da potrošačima pruži prave informacije, kažu nadležni.

Novi pravilnik o deklarisanju, označavanju i reklamiranju hrane uneo je dosta novina, ali i zabuna na tržištu. Sada će svi proizvođači sokova i bezalkoholnih napitaka imati mogućnosti da na ambalaži ističu primamljive slike voća, čak i kada je udeo voća u proizvodu izuzetno nizak.

Do sada su na ovaj način mogli da se reklamiraju samo voćni sokovi i nektari, najkvalitetniji u ovoj kategoriji proizvoda. Donošenje pravilnika, kažu nadležni, ima za cilj da potrošačima pruži prave informacije o sastavu, svojstvu i poreklu proizvoda.

Sada će svi morati da čitaju deklaraciju, čak i oni koji to do sada nisu radili, kako bi u stvari znali šta kupuju. Slika voća na ambalaži više nije garant da sok sadrži visok procenat voćnog sadržaja.

"Potrošačima je u ovom trenutku bitno naglasiti da moraju da se odreknu svoje stare navike i da misle da ambalaža koja ima sliku voća - predstavlja voćni sok", kaže Goran Papović iz Nacionalne službe potrošača.

Da biste to pročitali morate dobro da vidite to što je napisano. Pravilnikom o deklarisanju, označavanju i reklamiranju hrane predviđeno je da deklaracije moraju biti čitke. Proizvođači napominju da je novi pravilnik u skladu sa normama EU i da su takve deklaracije na ambalaži uobičajene.

Zaista je važno da država odigra svoju ulogu u ovome i da prekontroliše proizvode koji se iznose na tržište, kako bi se utvrdilo da li oni zaista imaju onoliko voća koliko piše u deklaraciji, kaže Milica Stefanović iz "Koka-Kole".

Sprovođenje pravilnika obezbediće slobodno kretanje robe proizvođačima iz Srbije, ali i onima koji žele da svoje proizvode plasiraju u našoj zemlji.

Branislav Raketić iz Ministarstva poljoprivrede kaže da će doprineti i efikasnijem upravljanju rizikom od hrane po zdravlje ljudi, ako je hrana dobro označena, ispravno, u skladu sa pravilnikom, omogućiće da se lakše, odnosno brže opozove, povuče iz prometa, da tačno znamo o kom se proizvodu radi.

Od ovog pravilnika, smatraju nadležni, prvenstveno bi potrošači trebalo da imaju korist. Napominju da kada kupujete, važno je da uporedite slične proizvode, njihov sastav, procente voća, šećera i birate najkvalitetniji.

broj komentara 16 pošalji komentar
(ponedeljak, 23. dec 2013, 13:53) - anonymous [neregistrovani]

Sramota!!!!

Šta nam deca jedu i piju,hranu niko ne kontroliše, nacija nam bolesnija i svi ćute, ajmo svi,molimo javni servis mi koji plaćamo da poteraju neku akciju za zdravu i kontrolisanu hranu na tržištu naše zemlje da se organizuje i osnuje zavod neki koji će kontrolisati kvalitet hrane i pića!

(ponedeljak, 23. dec 2013, 13:21) - anonymous [neregistrovani]

esss

1L vocnog kvalitetnog soka sa udelom od min 50% voca u Coop-u u Italiji je 1.05e, i to samo od breskve ili od kruske. Kod nas kosta vise.Tacka.

(ponedeljak, 23. dec 2013, 13:20) - Aleksandar [neregistrovani]

STIMULISANJE PREVARANATA !

Ovo ide u korist prevaranata koji će na veštačko piće (hemiju!) stavljati sliku voća!
Zašto je donet ovaj propis ? S kojim pravom se stimulišu prevaranti a destimulišu proizvođači pravih, prirodnih sokova ?

(ponedeljak, 23. dec 2013, 13:18) - Potomak [neregistrovani]

Ambalaza

Pa, i do sada su svasta stavljali na kutije. Ma, ko vise bilo sta i kupuje, ljudi nemaju ni za mleko, jogurt, a kupovace sokove, narucito ako su lazno predstavljeni. Cini mi se da je sve ovo uvod u GMO, na mala vrata. Treba se suprotstaviti kad vec drzava sve dozvoljava na stetu sopstvenih gradjna. Znaci bojkot. Mada, kako sam vec naveo ljudi ce i onako prestati da kupuju.

(ponedeljak, 23. dec 2013, 12:55) - anonymous [neregistrovani]

ne razumem

ja ne znam ko pije sokove sumnjivog kvaliteta i pune secera pored svezeg voca! ja ih ne pijem vec godinama.

(ponedeljak, 23. dec 2013, 12:55) - anonymous [neregistrovani]

Vreme

Koliko će vremena trebati kupcu ,čak i mlađem, a da ne govorimo o starijem sa naočarima,dok sve pročita i uporedi sa tri-četiri slična proizvoda.Ljudi će i dalje kupovati očima,kao i do sada,jer je "Navika gvozdena košulja".
Takav pravilnik ide na ruku manje kvalitetnim proizvodima, iako je namera možda bila drugačija.

(ponedeljak, 23. dec 2013, 12:29) - anonymous [neregistrovani]

jos jedno

laganje potrosaca

(ponedeljak, 23. dec 2013, 12:16) - Никола Радовановић [neregistrovani]

Још један у низу деградирајућих закона/правилника из ЕУ

ЕУ има доста добрих законских прописа, али има исто толико сулудих и прописа који су много лошији од наших. Ми сад за рад приближавања, морамо наше добре прописе да прилагођавамо лошијим, не ретко их буквално преводећи са енглеског не размишљајући о садржини, то је по мени сулудо и није ми јасно како уопште пролази.

Мада је велико питање да ли ово од нас тражи унија или је то резултат притиска некаквих лобија.

Колико је мени познато, до овог правилника важио је правилник да ако има мање од 50% воћа у соку на њему не сме стајати нацртано воће, што је много јасније за купце него да загледају ситну етикету и анализирају састав.

(ponedeljak, 23. dec 2013, 12:03) - Свитац [neregistrovani]

Све је битно

Наравно да је битније писмо, јер би тако потрошач без проблема могао да на свом писму прочита шта конзумира. А битно је и због очувања вишевековне традиције. А да ли је плод јабуке величине амбалаже или бар-кода мање је битно.

(ponedeljak, 23. dec 2013, 12:00) - anonymous [neregistrovani]

Sok koji nije video voce

Sokovi se danas prave od ko zna cega (od mlevene niskokvalitetne jabucne smese iz Kine) uz dodatak arome, a zasladjuju se glukoznim secerom koji se dobija od kukuruznog skroba.