Читај ми!

Узелац: Банке су продавнице као и сваке друге, можете их мењати због разлике у цени услуга

За август је најављена нова корекција цена банкарских услуга – провизија за мобилно и електронско банкарство, одржавање рачуна, издавање чекова и картица, испорука картица на кућну адресу. Морамо да разумемо да су банке продавнице као и сваке друге и да продају своју услугу, каже Душан Узелац са сајта "Каматица“ и додаје да вреди мењати банку због разлике у цени банкарских услуга и мењати све потрошачке навике које штеде новац.

Узелац истиче да ће од августа цене банкарских услуга селективно више да коштају.

"Нису све банке поскупеле, увек има на тржишту банака које задржавају своје цене, мењају, коригују. Нека банка у оквиру свог пакета не обрачунава додатне услуге, али је јој основна цена одржавања раучуна већа, док је код неких одржавање рачуна јефтиније али се додатно плаћају друге услуге", објашњава Узелац.

Према његовим речима поскупљује прво трансакција, и то је оно што је била намера да нас банке увуку у онлајн систем плаћања јер је то практичније за нас, али далеко јефтиније за банку и те трансакције су често биле врло повољне чак и бесплатне.

Додаје да су банке продавнице као и сваке друге, продају своју услугу шта код да је услуга. Трансакција са једног рачуна на други је услуга која иде преко банке и оне то наплаћују.

"Друго питање је колико то њих кошта и ми можемо да будемо љути јер они не ангажују ни радника, ни филијалу, струју, интернет. То је индустријски трик 'шест месеци по динар, годину дана по динар', све оно што често чујемо у понудама а онда смо љути када све то добије своју цену", истиче Душан Узелац.

Банкари често кажу да цене инпута банки стално расту и уколико би остале старе цене то би значило лошији квалитет услуге, мање опција или да неки сервис буде недоступан.

Узелац наводи да то није тачно, поготово код електронског банкарства и да као клијенти немамо избор.

"Постоји избор у избору банке, али у свакој банци ће вам наплатити нешто и банке су већ почеле да ту пословну политику прилагођавају баш на тај начин. Неке ће вас привући не би сте ли постали њихов клијент са јефтиним трансакционим банкарством, али када би сте желели да у тој банци подигнете кредит, готовински или стамбени, ту би сте платили оно што нисте у трансакцијама или обрнуто", наводи Узелац.

Мењати потрошачке навике које штеде новац

Према његовим речима вреди мењати банку због разлике у цени банкарских услуга. Потребно је, каже, мењати све потрошачке навике које штеде новац.

"Ако нас трансакција у банци А кошта 10 динара а та иста трансакција у банци Бе кошта пет динара та трансакција је иста. На нама је да одлучимо која врста услуге нам треба, да ли то треба да буде филијала испред зграде, банкомат на сваком ћошку или ми можемо да се прилагодимо и изаберемо најповољнију опцију", напомиње Душан Узелац.

Нови ценовник каже да ће издавање серије чекова, уместо 200, коштати 300 динара, одржавање рачуна поскупеће за око 80 одсто, а поједине банке су већ најавиле поскупљење ове услуге са 250 на 500 динара.

Издавање картице по хитном поступку коштаће 400 динара, иако је до сада било бесплатно, док ће испорука картице на кућну адресу, са симболичних 50, скочити чак на 800 динара.

"Морамо да разумемо шта банке хоће са тим ценама, они желе да се тиме и не баве, желе да ви дођете по картицу зато што онда имају прилику да вам продају још нешто. Ако вама нешто физички дође на адресу нико неће да вас пита да ли би сте можда хтели и кредит, осигурање, све што продају. Са ценовном политиком обликују наше понашање", истиче Узелац.

Сматра да до "окретања банака ка извесним приходима‘", односно накнадама које узимају од грађана по разним основама, долази због пада коришћење кредита.

Према његовим речима последњих десетак година се променио модел банкарства. У свету се и раније увело нешто што се зове трансакционо банкарство где је новац на апликацијама, дигитално и тај трансакциони део расте као профитни део.

"Раније је банка примарно зарађивала у посредовању у продаји новца, трансакције су биле бочне и све што се дешавало у сегменту трансакција је био простор да вам продају оно што је њима било исплативије", објашњава Узелац.

Банке нису дужне да правдају подизање цена својих услуга 

Додаје да банке нису дужне да правдају подизање цена својих услуга и да немају разлог да се правдају.

"Када подигну цену услуга гледају реакцију тржишта, да ли пада број клијената. Ако на повећање цена банкарских услуга грађани слегну раменима банке немају проблем ни следећи пут да поскупе", каже Узелац.

Наглашава да Народна банка не мора да реагује на оваква поскупљења јер су то тржишна поскупљења а не нерегуларност или прекршај закона.

Саветује да се осмисли лична комуникација са банком.

"Шта тачно радите на тему банкарских услуга, трансакције, подизање готовине и онда према вашем банкарском понашању погледајте на тржишту која банка то нуди за најмању цену и мењајте банку. Постоје банке које су жедне клијената и даће вам све повољно само да дођете код њих. Те прилике теба да искористите", саветује Душан Узелац са сајта "Каматица".

уторак, 16. април 2024.
26° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво