Читај ми!

Залихе техничке робе на минимуму, могуће несташице и поскупљења

Енергетска криза и климатске промене главне су теме светских лидера и самита, а недостатак сировина и њихово поскупљење пореметило је индустрију и тржиште. Због цене нафте порасли су трошкови транспорта, што успорава испоруке, па се трговци суочавају са празним лагерима.

Продавци кажу да су залихе техничке робе на минимуму и да ће бити исцрпљене до Нове године. С новим испорукама у радње и онлајн продавнице стићи ће, најављују, и више цене.

"Доћи ће до повећања цена. Генерално на тржишту очекивања су од 30 одсто, то је оквирни проценат поскупљења", каже Зоран Игњатовић, менаџер продаје у "Техномедији".

Предраг Брујић, из "Гигатрона", каже да је померање цене производа условило и то што је један контејнер у набавци коштао две до три хиљаде долара, а у овом тренутку чак 18-20 хиљада.

"Несташице се најављују, ми се опет трудимо да залихе најтраженијих производа имамо за наше најверније купце", додаје Брујић.

Производња полупроводника за аутомобиле, техничке уређаје, мобилне телефоне била је, због пандемије, успорена или готово заустављена у Кини током прошле године. И ове године ситуација је слична, али сада због недостатка енергената. Потражња је повећана, а залихе смањене и недовољне.

"Пошто енергенти служе као инпути у производњи, а они служе као инпути и у транспорту, логистици и тако даље, значи с једне стране ће то сигурно поскупети. С друге стране, тај транспорт који се обавља у међународној трговини је постао комплекснији, зато што сада имамо мање робе која се шаље и онда је сам тај транспорт скупљи, јер економија обима у транспорту се недовољно користи", напомиње проф. Предраг Бјелић са Економског факултета у Београду.

Огромни губици у аутомобилској индустрији 

Због повећане тражње, смањених залиха, проблема у производњи и скупљег транспорта, процене су да ће аутомобилска индустрија ове године изгубити око 200 милијарди евра због ненаправљених готово осам милиона аутомобила.

"У неком претходном периоду осећамо повећану потражњу. Примећујемо доста проблема и изазова у снабдевању, али за сада се добро носимо са тим", каже Вук Маловић, директор маркетинга "Гранд моторса"

Да би избегле зависност од кинеских произвођача, Америка и Европа планирају већа улагања у индустрију чипова.

Док се планови не реализују, нестабилност на тржишту ће осећати потрошачи и то највише на мањим тржиштима попут нашег. Стабилизацију не очекују пре 2023. године.

четвртак, 25. април 2024.
13° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво