Необични српски производи са "Амазона" освојили америчке купце

Квалитетан производ и допадљиво паковање више нису довољни. Купци у свету су још захтевнији. Траже нове укусе, органску и био-храну, производе који имају причу и све то на један клик. Највећа таква платформа је "Амазон", који компанијама отвара врата тржишта са 350 милиона потрошача. Три српске фирме склопиле су са "Амазоном" уговор о сарадњи.

Када се удружи чувени амерички роштиљ сос и српска шљива добије се прелив који је освојио америчке купце. Допадају им се и намази од српске малине и печурака.

Тренутно, преко Амазона могу да купе девет српских производа.

"Производња је знатно повећана с обзиром да је Амазон сада један од наших највећих купаца, а пошто планирамо даље улагање у ово тржиште, сматрамо да ће се у будућности то још више показати, каже Татјана Аврамов из компаније "Рил ред" из Бечеја. 

Истиче да су месец и по дана након прве пошиљке већ спремали нову, дупло већу.

Да би се стигло до циља био је потребан велики рад и подршка да се истражи тржиште, развије производ и обезбеди улазак на америчко тржиште.

"Из нашег искуства, кључни изазови су испуњење предуслова извоза и Амазонових логистичких стандарда, као и имати увозника и дистрибутера у Сједињеним Америчким Државама, складиште и продајни налог на Амазону", објашњава Василије Ћетковић из компаније "Коволи",

Никола Станишић из компаније "Шумска Тајна" сматра да је америчко тржиште само по себи доста захтевно.

"Ми смо пре самог изласка морали да одрадимо наше етикете по њиховим стандардима. То значи да се мењају комплетно вредности у нутритивној табели", каже Станишић.

Подршка америчке Агенције за међународни развој 

Пројекат је подржала и америчка Агенција за међународни развој (Ју-Ес-Ејд) у оквиру Програма подршке за конкурентну привреду.

"У Србији се налази пуно младих, иновативних компанија које праве дивне производе. То су прави мали бисери и њима је потребна само мала помоћ како би технолошки унапредили своје производе, можда унапредили мало текстуру свог производа, лепо упаковали у атрактивна паковања и представили се на прави начин страним купцима, сматра Јасмина Дебељак из Ју-Ес-Ејд-а. 

На Амазону је прошле године било два и по милиона продаваца са више од 120 милиона производа, док је према последњим проценама вредност компаније 1,2 хиљаде милијарди долара.

"Осећај је и добар и мало застрашујућ. Тек предстоје даља улагања како би се у тој трци међувеликим играчима успео остварити значајан успех", каже Татјана Аврамов.

Никола Станишић сматра да се бенефит више одразио на будуће клијенте и на будуће дистрибутере у осталим земљама света него на сам промет и финансијски бенефит у овом тренутку.

Има назнака да би на Амазону ускоро могле да се нађу и неке српске фирме ван сектора прехране.

четвртак, 25. април 2024.
10° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво