Међународни сајам транспортних технологија у Београду

У Београду је одржан "СЕЕ Mobility", први међународни сајам саобраћајних и транспортних технологија и услуга. Циљ сајма је повезивање железничких компанија из Србије, Црне Горе, БиХ, Хрватске, Словеније, Македоније и других земаља региона, са водећим произвођачима и најмодернијим светским технологијама, као и развој железничке, друмске и водне инфраструктуре и превоза путника и робе.

Домаћа компанија изложила је ЛЦД и ЛЕД панел системе за информисање путника у саобраћају које извози у земље Европске уније.

"Комуницира са возилима јавног превоза и путницима на стајалиштима. Приказује пројектовано време приспећа на то стајалиште. Конкретно овај уређај је у напредној греј скил технологији", каже Дејан Пјевац из "Новатроник д. о. о.".

Панели могу да служе и за јавне информације, за рекламне и сервисне поруке нпр. временску прогнозу.

На штанду немачке компаније – следећу генерацију система за плаћање карата у железничком и аутобуском саобраћају.

"Можете да региструјете било коју картицу у систем. Ради тако да се можете пријавити када уђете на станицу и одјавити када изађете", објашњава директор "Шајт и Бахман" Себастијан Боровски.

Све промене забележене су на монитору, а када се одјавите, новац се скида са рачуна. Изложен је и аутомат за продају међународних карата, на коме можете купити карту за градски превоз у месту доласка, који прихвата картице, новчанице и кованице.

Хрватска ИТ компанија представила је електронске системи за карте у јавном превозу и контролу саобраћаја.

"Састави пословне интелигенције, колико људи се вози, колико људи плаћа карту, јесу ли присутни људи који не плаћају карту и у којој мери, некакви трендови који иду уз то и воде до неких информација: јели нека линија треба бити чешћа или ређа на некој рути", каже менаџер развоја "Кинг ИЦТ" у Хрватској Стипан Туцак.

На сајму је потписан споразум о сарадњи између "Савеза за жељезницу" Хрватске и Кластера железница југоисточне Европе, који окупља компанија из области железнице из преосталих земаља бивше СФРЈ.

"Даје могућност да радимо на пројектима који су пуно битнији и који могу дати компоненту међурегионалне сарадње и корисних ствари које можемо заједно направити, повлечећи новац који нам је на располагању", истиче председник "Савеза за жељезницу" Зоран Маршић.

У региону има више од 800 компанија из земаља бивше СФРЈ, из области железнице, а велики број тих, најчешће малих и средњих предузећа, не знају једни за друге.

"Ово је сјајна прилика да се умреже и преко кластера који ће наравно настојати да преко неких конзорцијума обезбеди заједнички наступ на трећим ван Европским тржиштима", каже директор Кластера железница југоисточне Европе Милан Вучковић.

У разним фондовима Европске уније и Светске банке планирано је готово 15 милијарди евра за инфраструктурне пројекте за Југоисточну Европу, а да би дошли до тог новца потребно је развијати регионалну сарадњу на нивоу компанија као и држава.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 28. март 2024.
21° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво