Читај ми!

Нови руски возови пуштени у саобраћај

Четири нова воза која су стигла из Русије, од укупно 27 возова које је Србија купила од компаније "Метровагонмаш", укључена су у саобраћај и то два на релацији Београд Дунав станица-Вршац и по један на релацијама Зрењанин-Кикинда и Зрењанин-Београд.

Потпредседница Владе Србије Зорана Михајловић пустила је у рад нови руски дизел моторни воз који ће саобраћати на линији Београд-Вршац. Ови возови ка граду у којем је била најстарија пуга на Балкану саобраћају из Београда већ четири године. Вршчани и суседи су им указали поверење.

"Број путника пре него што су уведени руски возови био је занемарљиво мали. Нажалост, испод 500 путника 2012. од марта. А 2014. превезли смо 300.000 путника", указује шеф Организационе јединице у Вршцу Радован Лекић.

Зорана Михајловић је са амбасадором Русије Александром Чепурином и представницима српских и руских железница, као и новинарима путовала новим возом од Београда до Вршца.

У Србију су стигла четири нова воза из Русије, од укупно 27 возова које је Србија купила за 100 милиона долара од руске компаније "Метровагонмаш" захваљујући средствима руског кредита, чија је укупна вредност 800 милиона долара.

Представници руских железница су у Вршцу званично предали четири нова воза директору железничког предузећа "Србијавоз" Југославу Јовићу.

Вршачки железничари кажу да спајају исток и запад. Баш из Вршца Руси су својевремено кренули у ослобађање Београда. Кроз руске возове данас тачка спајања и са западом - у њима је немачки мотор. Славомир Ановић на релацији Београд-Вршац вози 30 година.

"Управљање је једноставно, нема замарања као раније. На појединим деловима иде и 100 километара на сат", каже машиновођа Славомир Ановић.

Возови стари само четири године мењају се новијима. Разлог, како нам кажу у Железницама, јесте близина сервисера, јер су још под гаранцијом.

"Изграђени су други колосеци, формирана механизација, техника, руски и српски стручњаци данас активно сарађују. Не само да градимо, ми обучавамо и српске стручњаке", истиче потпредседник Руских железница Александар Сергејевич Мишурин.

Амбасадор Чепурин наводи да Србија и Русија напредују у свим сегментима сарадње привреде.

"Имамо огромне могућности које нисмо искористили у довољној мери. Ове могућности постоје у области индустрије, али и у области саобраћаја", напомиње Чепурин.

Министарка је рекла да су сва четири воза укључена у саобраћај и то два на релацији Београд Дунав станица-Вршац и по један на релацијама Зрењанин-Кикинда и Зрењанин-Београд.

"Купили смо укупно 27 нових руских возова (за сто милиона долара) и та набавка је спроведена у оквиру наставка реформи српске железнице", рекла је Михајловићева.

Нагласила је да ће руски кредит, вредан укупно 800 милиона долара, бити реализован до краја 2017. године и да ће обухватити реконструкцију и изградњу више од 150 километара пруга и набавку 27 нових возила.

Кад је реч о пругама, руски кредит обухвата реконструкцију шест деоница на Коридору 10, укупне дужине 110 километара, обнову дела барске пруге, градњу пруге Београд-Панчево и Стара Пазова-Нови Сад.

Вредност актуелних пројеката на железници који се реализују је милијарду и по евра, а заједно са предвиђеном модернизацијом пруге Београд-Будимпешта кроз Србију, вредност износи више од две и по милијарде евра.

Михајловићева је рекла да је тренутно просечна брзина возова 45 километара на сат и да је циљ да се у целој Србији подигне на 120 километара на сат.

Предвиђено је да до краја 2016. стигне из Русије још 20 возова и преостала три у 2017. године.

Гарнитуре имају и места за бицикле, вакуум тоалете, као и места прилагођена особама са посебним потребама.

Реч је о возовима који саобраћају на неелектрификованим пругама, у локалном и регионалном унутрашњем саобраћају.

То су савремени климатизовани возови који имају 246 места, 120 за седење и 126 за стајање, а њихова брзина је 120 километара на сат.

Тренутна вредност пројеката у Железници је већа од милијарду и по евра, не рачунајући модернизацију пруге Београд-Будимпешта. 

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 24. април 2024.
10° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво