Читај ми!

Адио “Ал Италија“, последњи позив за лет

Италијански национални авио-превозник "Ал Италија" вечерас ће последњи пут превозити путнике. Лет од Каљарија до Рима означиће крај 74 година дуге историје. Униформе зелене, беле и црвене боје је дизајнирао Ђорђо Армани, а "Ал Италија" је прва авио-компанија на свету којом је летео папа, авионом са именом "Први пастир".

Tужан дан за запослене у "Ал Италији", од којих већина неће бити поново запослена када авион новоформиране компаније полети у петак.

Данашњи дан је емотиван за многе Италијане који су банкротирану авио-компанију и њен култни логотип "А" на репу видели као симбол националног поноса.

Прича о "Ал Италији" је почела 16. септембра 1946. године, годину дана након рата, када је та компанија основана као Аеролинее Италиане Интерназионали, коју су финансирали италијанска влада и Бритиш Јуропијан Ервејз у аранжману од 60 и 40 одсто.

Авио-компанија је започела операције 5. маја 1947. године, летом из Торина за Катанију и Рим.

Убрзо је летове проширила на земље широм Европе, а први интерконтинентални летови започели су 1948. године, између Милана и Јужне Америке.

Последњег дана октобра 1957. "Ал Италија" се спојила са "Линее Аерее Италиане".

Крила Италије и дизајн Ђорђа Арманија

Међутим, остала је позната по популарном имену - комбинацији италијанских речи за крила и Италије ("али" и "Италиа").

До 1960. године превезла је милион путника и постала прва европска авио-компанија која се потпуно преселила у еру млазних авиона.

"Ал Италија" је имала униформе зелене, беле и црвене боје које је дизајнирао Ђорђо Армани и била је то прва авио-компанија на свету којом је летео папа, авионом познатим под именом "Први пастир".

Од првих 10.000 путника 1947. године, компанија је до 1990-их превозила 25 милиона путника годишње.

Италијански авио-превозник се често борио са профитабилношћу, али га је влада често спасавала.

Та финансијска подршка престала је 2006. године када је ЕУ прекинула ту праксу.

Током наредних година, "Ал Италија" је пролазила кроз разне неуспешне инвестиционе уговоре покушавајући да смањи трошкове, а све услед предстојећег банкрота и штрајкова синдикалних организација.

Влада је наставила да спасава компанију путем хитних кредита, кршећи правила ЕУ, али је последњи ударац нанет пандемијом коронавируса и карантинима у којима су били многи делови Италије.

Продаја карата престала 25. августа 

"Ал Италија" је престала са продајом карата 25. августа, до лансирања ИТА-е, нове авиокомпаније 15. октобра.

ИТА, која је у потпуном власништву италијанске владе, почеће са флотом од 52 авиона, а тај број ће се повећати на 105 до краја 2025. године.

Нови авио-превозник ће наследити само део летова компаније "Ал Италија" - добиће 85 одсто слотова старе компаније на миланском аеродрому "Линате" и 43 одсто места у "Фиумицину" у Риму.

Од 11.000 запослених у "Ал Италији", 2.800 ће ове године бити запослено у ваздухопловној јединици ИТА-е, а вероватно ће се број повећати на 5.750 до 2025. године.

ИТА ће у почетку опслуживати 44 дестинације када сутра почне с радом, а планирано је да се број дестинација прошири на 74 до 2025. године.

четвртак, 25. април 2024.
14° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво