Читај ми!

Океан предубок за трагање за авионом

Област у Индијском океану у којој се трага за малезијским путничким авионом несталим са 239 људи пре више од месец дана, исувише је дубока за роботску подморницу, саопштиле су аустралијске власти.

Подморница је извучена на површину океана пошто је прешла мање од половине пута ка дну у првој подморској потрази за остацима летелице, преноси Бета.

Екипа за потрагу је у понедељак роботску подморницу "блуфин 21" Ратне морнарице САД послала у дубину Индијског океана да би почела претрага дна за несталим "боингом 777" "Малејжан ерлајнса", после шестодневног прекида хватања сигнала "црних кутија" тог авиона.

Али, само шест сати од почетка планиране шесаесточасовне мисије на морском дну, роботска подморница је премашила максимални лимит дубине од 4.500 метара и сама је кренула ка површини.

Подаци које је "блуфин" аутоматски прикупио су анализирани, али нема ничега корисног, сопштила је Ратна морнарице САД. Ипак, тим за потрагу ће подморницу данас поново послати на подводно извиђање, уколико време буде повољно.

Тим за потрагу зна да је главнина олупине авиона несталог на линији Куала Лумпур-Пекинг 8. марта, вероватно на дубини која је на граници могућности роботске подморнице. Разматра се ангажовање других које могу да иду дубље, али још ни једна није доступна.

Проблем је тим већи што је веома тешко уочити предмете на дну Индијског океана јер је оно прекривено слојем лаког муља, дебљине и веће од 20 метара, у који предмети брзо утону.

Због тога ће се посебним сонарима трагати за контрастом између чврстих предмета, као што су остаци авиона, и муља, рекао је професор подморске роботике Универзитета у Сиднеју Стивен Вилијамс.

Званичници упоредо истражују једну мрљу од горива на око 5,5 километара од подручја где су детектовани звуци из "црних кутија", рекао је Ангус Хјустон, шеф групе за потрагу западно од обале Аустралије.

Узорак горива је послат у Перт, у Аустралији, на анализу која ће трајати неколико дана. Хјустон је рекао да не изгледа да је то бродско гориво, али је упозорио да то још не значи да је гориво авионско.

Потрага спуштена у подморје 

Пошто је у протекле две недеље направљен низ подводних снимака звука какав емитују две "црне кутије" авиона, које снимају податке о лету и разговор у пилотској кабини, потрага је кренула у подморје.

Ти уређаји емитују звучни "пинг", да се могу лакше наћи, а батерије које трају око месец дана, сада већ вероватно више не раде.

Мада су ти сигнали добар траг - нађено је продучје из којег су долазили - шанса за проналажење делова авиона је изузетно мала, чак и уз ангажовање подморнице, рекао је Хјустон у понедељак.

То је и дуготраја процедура: подморници су потребна 24 сата за сваку мисију: два сата да зарони до дубине до које може, 16 сати за претрагу морског дна, два сата за повратак на површину, и још четири сата за преузимање података које је прикупила.

"Црне кутије" можда садрже кључ за разоткривање мистериозног нестанка авиона.

Истражитељи верују да је авион пао у јужном Индијском океану, на основу путање лета израчунате по подацима о аутоматским контактима авиона са једним сателитом и на основу анализе његове брзине и количине горива.

Једанаест авиона и десетак бродова данас је пречешљавало 62.000 квадратних километара Индијског океана, 2.200 километара северозападно од Перта, и даље трагајући за плутајућим крхотинама.

Али, очекује се да се вишенедељна претрага површине заврши у наредна два дана. Званичници нису нашли ни један комад олупине авиона, а Хјустон је рекао да су шансе да ће се бар нешто наћи на површини "у великој мери нестале".

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 26. април 2024.
8° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво