Опрез у вожњи штеди паре

Осигурање возила за несавесне возаче биће вишеструко увећана чак и до сума која превазилазе вредност самог аутомобила. Систем умањења и увећања премија биће уведен од првог септембра.

Према одлуци Народне банке Србије, од 1. септембра 2011. године биће уведен систем умањења и увећања премије осигурања возила, у зависности од тога да ли је власник проузроковао штету. Премија ће за оне који греше у саобраћају бити вишеструко увећана до цифара које понекад превазилазе и вредност аутомобила.

Већ сада треба обратити пажњу на инциденте у саобраћају, јер ако се гомилају, у прошлој и овој години полиса обавезних осигурања може бити много већа од првог септембра. Возачи који буду проузроковали до три штете годишње мораће да плаћају увећану премију (малус) и до 250 одсто од основне премије.

Бранко Павловић из "Делта Ђенерали осигурања" каже да би, према тренутној просечној цени полисе од око 9.000 динара, пажљивији возачи плаћали око 7.500 динара, док би изузетно непажљиви возачи плаћали око 22.500 динара, односно скоро три пута више.

Максимално умањење премије (бонус) је 15 одсто, уколико власник возила не направи штету три године узастопно. Тиме ће се он стимулисати да не прави инциденте у саобраћају. Покушаји да се променом компаније за осигурање промени и возачки досије биће неуспешни.

Драган Петровић из "Дунав осигурања" каже да применом нових прописа возачи неће моћи да избегавају бонусе и малусе одлазећи од једне до друге осигуравајуће куће.

"Све штете биће евидентиране у једну базу података на нивоу Србије", рекао је Петровић.

Цена каско осигурања се неће процентуално увећавати за несавесне возаче са бројем инцидента кажу у "Дунав осигурању", јер већ сада постоји скала за попусте онима који су савесни возачи, а постоји и попуст од 10 одсто на све полисе закључене за време сајма.

Дамир Окановић из Комитета за саобраћај каже да применом система кажњавања и награђивања стања осигурања, премија једног аутомобила би могла да буде већа од вредности самог аутомобила, па би несавесни возачи требало да размисле пре него што одлуче да се неодговорно понашају.

Овим системом није обухваћена старост возача и његово искуство што је и био првобитни предлог произашао из Новог закона о безбедности саобраћаја. Тиме би се у старту спречило да неискусни возачи купују брзе и јаке аутомобиле пре него што се докажу у пракси.

Број коментара 8

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 23. април 2024.
11° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво