Читај ми!

Ко и зашто краде знакове поред пута

Статистика показује да је у последње четири године са наших путева украдено или оштећено 25.000 саобраћајних знакова. Вредност украдене имовине је преко милион евра. Небојша Чубрило из "Путева Србије" рекао је за РТС да се не може децидирано одговорити ко то све ради – практично раде сви.

Колико пута вам се десило да на отвореном путу треба да скренете, а путоказа који упућује на неко село или пречицу до друге важне саобраћајнице нема? Још већи је проблем ако нема знака, који упозорава на опасност на путу.

Шеф одсека за саобраћајну сигнализацију у Сектору за одржавање државних путева Првог и Другог реда Небојша Чубрило каже за РТС да су државни путеви подељени на четири категорије: државни путеви Првог А реда, Првог Б реда, Другог А реда и Другог Б реда.

"Укупна мрежа је преко 16.000 километара, од чега су државни путеви Првог А реда – ауто-путеви око 940 километара, затим државни путеви Првог Б реда – магистрални путеви, преко 4.500 километара и око 8.000 километара Другог А реда и преко 3.000 километара Другог Б реда", изнео је податак.

Податак да се годишње украде више од 6.000 саобраћајних знакова је забрињавајући.

Чубрило истиче да је у последње четири године оштећено или украдено преко 25.000 знакова, али се не може се децидирано одговорити ко то све ради, практично раде сви.

"Када говоримо о графитима на саобраћајној сигнализацији може се рећи да настају од стране навијачких група, а када говоримо о крађи, то су лица која у крађи сигнализације виде неку корист. Реч је о материјалима од челика, алуминијума који могу бити корисни за препродају, а при томе не води се рачуна у какву опасност доводе возаче", објаснио је Чубрило.

Када недостаје саобраћајни знак

Чубрило каже да је опасно када недостаје саобраћајни знак на путу и када су добри услови саобраћаја, а камоли када су лоши.

Према његовим речима, саобраћајни знаци указују возачима на одређену опасност и преносе им обавештења и када то не постоји на путу ризик за настанак саобраћајне незгоде се значајно повећава и последице могу бити тешке.

Ко проверава да ли су сви саобраћајни знаци на броју

"У оквиру предузећа која се баве одржавањем, постоји служба обиласка, која у току дана обилази путне деонице, проверава стање пута генерално, а самим тим и саобраћајне сигнализације. Ми добијамо информације о стању саобраћајне сигнализације и од грађана, путем мејла или преко инфо центра или да се директно поштом обрате и укажу да је знак постојао а да га тртенутно нема", каже Чубрило.

Говорећи о томе ко се најчешће јавља, Чубрило каже да што се тиче уништавања сигнализације у већим срединама обично се то своди на графите, много више него на крађу.

У мањим срединама, мање је људи, расвете и камера и ситуација је таква да се сигнализација више краде него што се оштећује.

Ко производи сигнализацију 

Чубрило напомиње да постоје неколико предузећа која се по одређеним стандардима баве производњом сигнализације, као и да та сигнализација мора бити квалитетна. "Имамо домаће произвођаче који производе квалитетну сигнализацију", истакао је он.

Да би се поставила саобраћајна сигнализације мора се урадити пројекат саобраћаја и саобраћајне сигнализације, односно пројектно-техничка документација, наводи Чубрило и додаје да се мора добити решење надлежног министарства за послове саобраћаја.

То је, како каже, правни основ да се постави сигнализације и угради на путу. То не може да ради свако. Постоји ситуација када се не поставља по пројекту, али у трајању до 24 часа. У питању је ургентно одржавање, када је због елементарне непогоде дошло до проблема на путу, па се мора хитно реаговати, ако се оштрећење пута не може завршити у року од 24 часа израђује се саобраћајни пројекат.

"Дописа од грађана, мејлова, позива имамо скоро свакодневно. Наша обавеза је да изађемо на терен, да утврдимо да ли је захтев оправдан, ако је технички коректан даје се налог да се уради пројектно-техничка документација на основу које се сигнализације уграђује", указао је Чубрило.

Кампања "Знак значи живот"

Чубрило напомиње да је кампања "Знак значи живот" кренула од 15. септембра и трајаће до 15. октобра, а циљ је да се подигне свест грађана о значају сигнализације и о потреби да се не оштећује, да њено постојање повећава безбедност саобраћаја.

Понавља да су сви корисници путева сигурнији када саобраћајни знак постоји.

"Кампања се споровди преко видео и радио-спотова, путем флајера и постера, објаве на душтвеним мрежама и преко портала са променљивом саобраћајном сигнализацијом", закључио је Чубрило.

четвртак, 18. април 2024.
9° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво