Читај ми!

Електронско плаћање путарине скратило чекање на наплатним рампама - гужве нема а камиони више не стоје

Само од јануара до јуна ове године забележен је промет од 31 милион возила, што је око четири милиона возила више него прошле године. То је раст од 14 и по одсто. Дарко Савић, помоћник директора Сектора наплате путарине у Путевима Србије, истиче да су сви правци изузетно фрекфентни и да на наплатним станицама нема задржавања. Приоритет је, каже да се што више повећа електронска наплата путарине и омогући слободан проток возила.

Последњи викенд у јулу, и прва два августовска, најпрометнији су на нашим ауто-путевима. Дарко Савић је за РТС навео да је протеклог викенда ауто-путевима у Србији прошло 737.000 возила што је за око 3.000 мање него претходног.

Међутим, с обзиром на то да је 15. јула била смена туриста која се очекује и наредног викенда с појачаним саобраћајем, процењује се и да ће број возила прећи 740.000.

Помоћник директора Сектора наплате путарине "Путева Србије" истиче да су сви путни правци у земљи изузетно фрекфентни и да се на наплатним станицама бележи појачан интензитет саобраћаја, али да ни на једној нема задржавања.

Проширење наплатних станица

"Започели смо пројекат проширења наплатних станица с приоритетом у Старој Пазови, која је била чеп током туристичке сезоне. Проширењем два канала нисмо имали задржавања током протеклих викенда", рекао је Савић.

Прво уско грло је оно на завршетку обилазнице око Београда, испод надвожњака који треба да споји обилазницу са ауто-путем и очекује се, како је навео, да ће се врло брзо завршити радови на наплатној станици. 

"За наплатну станицу у Врчину, с великим бројем канала можемо рећи да је једна од најлепших у Европи. То је наплатна станица на којој апсолутно нема задржавања. Има одређени број наплатних канала где се плаћање обавља мануелно, вангабаритно у пролазу и одређени број за електронску наплату", казао је Савић. 

Такође, додао је и да је наплатна станица Шимановци са великим капацитетима и да и она не бележи задржавања возила. 

Приоритет је, истиче да се што више повећа наплата путарине електронски и да се смањи задржавање на наплатним станицама на минимум.

"Србија је транзитна земља и веома велики број камиона циркулише из западних земаља. Од свих тих камиона који прођу кроз Србију, 82 посто користи електронску наплату путарине. То значи да камион више не стаје на наплатној станици, нема кеш новца, смањење издувних гасова, мања потрошња горива", нагласио је Савић.

Циљ повећати електронску наплату путарине 

Истиче и да велики број возача путничких аутомобила користи електронску наплату и да бележе 580.000 активних тагова, односно активних учесника који користе ту врсту наплате.

Такође, око 60 посто прихода је од електронске наплате.

Србија се, каже, и у оквиру иницијативе "Отворени Балкан", наметнула као лидер, развила је веб сервис који су прихватили у Албанији и Македонији и он ће врло брзо бити пуштен у продукцију.

Савић посебно указује да је рад на наплатним рампама организован и у погледу инкасаната и техничког одржавања и да у наредним викендима не очекују гужве и задржавања.

"Овај викенд ће сигурно бити с појачаним саобраћајем, али молим учеснике да се снабдеју водом, да обрате пажњу и да прилагоде брзину и стићи ће на своја одредишта", саветује Савић.

Указује и да радови на путевима не успоравају много саобраћај. Сва обавештења се дистрибуирају преко веб странице Путева Србије и апликације преко које учесници у саобраћају могу у сваком тренутку да добију неопходну информацију о радовима на путу.

четвртак, 25. април 2024.
8° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво