Читај ми!

"Србија воз": Сваки воз на прузи Београд–Бар од сада иде са две локомотиве

Вршилац дужности директора "Србија воза" Иван Булајић каже за РТС, поводом једног од највећих кашњења на прузи Београд–Бар, да сада сваки воз иде бар са две исправне локомотиве. Најавио је да ће већ идуће недеље почети преговори са Црном Гором о протоколима о сарадњи. Истакао је да сви наши возови од сада имају резерву пића и хране у случају да дође неког чекања, и да је путницима први пут омогућено да им се рефундира 50 одсто цене карте.

Скоро 22 сата трајало је путовање око 600 путника који су у недељу увече из Београда возом кренули за Бар. Узрок - квар на локомотиви, али и међународна правила и договори са Црном Гором. Додатна мука за све путнике била је температура од чак 36 степени, на прузи чак и више. Воз је уместо ујутру, у Бар стигао тек увече, наредног дана.

Иван Булајић, в. д. директора "Србија воза" рекао је у Јутарњем програму РТС-а да су одмах покренули истрагу да би се утврдило где су локомотиве одржаване. Нада се да ће извештај имати током данашњег дана.

"Талас инвестиција у железници није урађен равномерно. Градски и међуградски саобраћај су модернизовани потпуно, али ове локомотиве које иду за Бар су 35 до 40 година старе, и једна по једна иду у ремонт", напомиње Булајић.

Објашњава да је дошло до прегревања на успонима на прузи према Црној Гори, али да се још не зна зашто је технички до тога дошло.

"Из безбедносних разлога, машиновође имају процедуру да у таквим случајевима зауставе локомотиву и да друга дође на њено место", додаје в. д. директора "Србија воза".

"Србија воз" је, пошто се Бродарево налази јако близу границе са републиком Црном Гором, прво позвало црногорске колеге да њихова локомотива преузме воз, али они то нису могли да ураде јер две земље немају потписан протокол о сарадњи.

То значи, каже, да је резервна локомотива морала да иде из Ужица.

У Вирпазару се, додаје, чекало да прође неки други воз, да би могао да се настави пут за Бар.

Шта је предузето да се таква ситуација више не би поновила

Да се то више не би понављало, напомиње в. д. директора "Србија воза", од те вечери сваки воз иде са бар две исправне локомотиве.

"У случају да се дефектира једна, ова друга моментално наставља пут. Дакле, овај случај више не би смео да се догоди", истиче Булајић.

Најавио је да ће већ идуће недеље почети преговори са Црном Гором о протоколима о сарадњи.

Истакао је да сви наши возови од сада имају резерву пића и хране у случају да дође неког чекања.

Путницима је, додаје, први пут омогућено да им се рефундира 50 одсто цене карте.

Директор "Србија воза" наводи да је у плану реконструкција пруге Београд–Бар, и да ће време путовања бити преполовљено.

Рекордно кашњење воза за Бар забележено је пре десетак година када је воз из Београда до Колашина "путовао" пуних 25 сати.

четвртак, 25. април 2024.
13° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво