Читај ми!

Врућина, брзина и умор најчешћи узроци саобраћајних незгода

Лети, и у периоду високих температура, саобраћајне несреће су чешће пре свега због већег броја путовања, сезона је годишњих одмора, у возилима је више путника – путују целе породице и уколико дође до удеса више је страдалих, изјавио је директор Комитета за безбедност саобраћаја Дамир Окановић у емисији "Магазин на Првом", Првог програма "Радио Београда".

Дамир Окановић је навео да се генерално у току године највећи број саобраћајних несрећа догађа у насељеним местима и да најчешће страдају пешаци.

Међутим, током лета фокус незгода пребацује се на путеве ван насеља – највише страдају возачи и путници у аутомобилима. Због тога, сви који путују аутомобилом имају посебан разлог да буду опрезнији и да предузму све законом прописане мере како би се заштитили – да буду везани и на предњим и на задњим седиштима и да се деца превозе у сопственим седиштима, такође везани сигурносном појасевима, препоручује Окановић.

Званично, најчешћи узроци саобраћајних несрећа, када је о људском фактору реч, су брзина, алкохол, али и невезивање појасева као чинилац који утиче на тежну последице несреће, а код мотоциклиста неношење заштитне опреме, наглашава Дамир Окановић.

Указује да иза сваке саобраћајне несеће стоји погрешна одлука – возача, путника, пешака.

У том смислу, директор Комитета за безбедност саобраћаја констатује да је кључна забуна када учесник у саобраћају претпостави да њему несрећа не може да се догоди.

Из тога произилази да је највећи проблем у недовољном познавању саобраћаја, односно непознавању последица небезбедног понашања у саобраћају. Да би се предупредиле саобраћајне незгоде неопходан је рад на превенцији, подизању нивоа свести и примени мере која није полуларна – кажњавању, сматра Окановић.

Одмор једини лек за умор

Директор Комитета за безбедност саобраћаја објашњава да умор ствара велике потешкоће током вожње, озбиљан проблем праве кафа и енергетски напици који заваравају возаче да нису уморни, а уствари јесу. Стога је одмор једини лек за умор, напомиње Окановић и препоручује конзумацију лагане хране и избегавање алкохола.

Када је о контроли техничке исправности реч, Окановић истиче да су кочиони и управљачки систем, светлосна сигнализација и пнеуматици најчешћи проблеми приликом контроле исправности возила. Технички преглед није и не сме бити естетски преглед на коме се возило спрема за препродају.

Окановић прецизира и да проблем у контексту безбедности саобраћаја стварају трактора, велики број је неосветљен и многи немају адекватне светлосне уређаје.

Окановић је, у емисији "Магазин на Првом" Првог програма Радио Београда, оценио да учестале контоле саобраћаја утичу на безбедност саобраћаја и број саобраћајних незгода.

Према његовим речима, систем безбедности не би требало да почива на страху од полиције и кажњавању, већ на свести учесника у саобраћају.

четвртак, 25. април 2024.
7° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво