Читај ми!

Када ће се центар Београда ослободити за бицикле

Бициклисти су поново незадовољни. Иако су надлежни више пута обећавали, центар Београда је и даље неприступачан за вожњу. И не само то, чак се и бициклистиче стазе, тврде, претварају у паркинге.

Бициклистичка стаза у Таковској у близини Ботаничке баште само је један пример претварања у паркинг. Ко о томе води рачуна, није сасвим сигурно. У закону, такав прекрашај дефинисан је као ометање саобраћаја, у овом случају бицклистичког.

Код нас возачи се паркирају на тротоару и када виде да се ради о бициклистичкој стази. Чини ми се да је за паркирање на зеленој површини казна већа. Предлажем да казна за паркирање на бициклистичкој стази буде иста као и за паркирање на зеленој површини, каже председник удружења бициклиста Мирко Радованац.

Ипак,оно што бициклиситма више смета је када се обележене стазе, нарочито у центру града претварају у паркинге.

Од надлежних смо тражили одговор на питање зашто је испред једног ексклузивног беградског хотела стаза замењена паркинг местима. Одговор нисмо добили, наглашава Радованац.

Сматра да се да иде линијом мањег отпора. Много је лакше направити стазу на Новом Београду, хајде да се направи једна у Његошевој улици. Та улица је широка, треба направити две узане траке за аутомобиле, и једну озбиљну бициклистичку траку, додаје Радованац.

Прва стаза у Београду је направљена 1979. од Хотела Југославија до Ушћа а 1997. године стаза дуга седам километара од шеталишта на дунавском кеју до Аде Циганлије.

Након тога су урађене и стазе на Новом Београду. По актуелним подацима из удружења Улице за бициклисте, у Београду има укупно око 95 километара бициклистичких стаза.
На њиховом сајту могуће је видети мапу потенцијално опасних места, најчешће, због непрегледности или лоше конфигурације терена. Ипак бициклисти се надају да ће се остварити обећања надлежних.

Градоначелник Београда Зоран Радојичић наглашава да је престоничким властима дугорочни циљ фаворизивање пешачења и бициклизма.

Када причамо о урбаној мобилности, то значи да фаворизујемо пешачење и бициклизам у односу на друге начине транспорта. Прављење инфраструктуре и јесте наш дугорочни циљ, наводи Радојичић.

Градоначелник Београда је крајем прошле године изјавио да је планом одрживе урбане мобилности предвиђена изградња чак око 500 километара бициклистичке инфраструктуре, али у наредних 10 година.

среда, 24. април 2024.
13° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво