Читај ми!

Напади на возаче градског превоза све суровији, како их спречити

У овој години забележена су 92 физичка напада на возаче градског превоза. Толико их је било и прошле године. Оно што је другачије, кажу у ГСП-у, јесте то што су напади све суровији. Последњи се догодио у петак увече на Карабурми, када су претучена два возача. Међу четворо нападача била је и једна девојка.

Одговараш за путнике и возило, тачност полазака у градској гужви, када је суво и по снегу. Иза возача градског превоза је аутобус, трамвај, дужи од 20 метара, а ипак највише стрепе од колега из аутомобила. Многи су бахати.

"Не пропуштају аутобус са станице када треба да изађе, не знају", каже Раде Мрђе, возач ГСП-а.

"Исече, не пусти те да уђеш, нервозни, псују", додаје возач Миодраг Здравковић.

Срећом, саговорници из ГСП-а нису доживели и физички напад. Али у предузећу од почетка године бележе 62 напада, толико их је било у прошлој целој години. И све су суровији, као у петак увече, када су на Карабурми претучена два возача. Прво је возач линије 23 на станици изашао да провери зашто се врата не затварају.

"Онда су га напала три младића и једна девојка, почели су да га туку, шутрају, оборили су га на земљу. У међувремену, дошао је други аутобус, исто 23, колега је видео да његовог колегу туку, изашао је и пострадао још више, њега су још више претукли", наводи Славица Стевановић из ГСП-а.

Посекотине, подливи, лекари су утврдили да је возач и изуједан, што је шокирало запослене у фирми и онако тежак посао учинило још опаснијим и одбојнијим, каже Славица Стевановић из ГСП-а.

"Како би се сви ми осећали да ујутру се спремаш на посао и знаш да ће током дана и радног времена неко да вас псује, малтретира, да трпите вику", додаје Стевановићева.

Ни паник тастери не помажу 

Не вреди то што сваки возач има паник тастер којим оперативни центар обавештава да је нападнут, после чега на лице места долази полиција.

"Ми смо имали ситуација да поједини путници узнемиравају остале путнике или да су под утицајем алкохола и да су возачи приметили да се дешава нешто то није регуларно понашање путника и у тим случајевима полиција је интервенисала", наводи Јовица Васиљевић, секретар Секретаријата за јавни превоз.

Расправа има стално и свугде, а напада на окретницима, станицама, највише у жутим тракама. У овој години бележе и скоро тридесет напада и на возаче приватника упркос камерама у возила, мада је озбиљна мана то што камера нема на стајалиштима.

"Наравно, ми не очекујемо да на сваком стајалишту имамо, јер имамо преко 5.000 стајалишта, али на највећим преседачким местима попут Зеленог венца, на нашим терминусима и окретницима, на једно 150 локација у граду би сигурно значило да имамо видео-надзор", додаје Васиљевић.

Возач се и врати са боловања, али трауме остају. У ситуацији кад их је све мање, кад устају врло рано, а лежу сувише касно, неки имају и двократно радно време, драгоцени су и свака свађа, а камоли напад, може бити погубна. Излаз јесте свеприсутни видео-надзор и строге казне за нападаче, али ако се изрекну и наплате без застаревања.

петак, 29. март 2024.
23° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво