Читај ми!

У време шпица, по врућини и киши тешко се налазе таксисти – шта предлажу да премосте ситуацију

Чини се да их има довољно, некада и много, али баш када су нам потребни, тешко их је наћи. Истраживали смо да ли је могуће да се таксисти укључе у систем јавног превоза.

Није реткост да на такси станици чекају муштерију и неколико сати, али зато у време шпица или по киши, снегу, врућини не могу да стигну да одговоре на све позиве.  

"Некада сте имали шпиц од пола три до пола шест, сада шпиц почиње у 12 и траје до пола осам, јако је тешко превести странку или доћи по странку у том временском периоду. Има недостатака, али опет не можемо на конту три или четири ствари у години да правимо репер да ли нас треба хиљаду или сто", каже Владимир Карановић, председник Скупштине Беотаксија.

Када би било како закон налаже, у Београду би требало да буде око 4.200 такси возила. Са друге стране, једна студија предвиђа да би до 2024. требало да их буде 7.000.

У одговору Секретаријата за јавни превоз стоји да тренутно имамо 16 регистрованих удружења такси превозника и 6.227 возила.

"Не мислим да је решење у екстремном повећању или смањењу. На који начин што ефикасније искористити већ постојећи фонд и ресурсе које већ имамо. Бесмислено је гомилати ресурсе на место где их већ имамо", истиче Саша Кнежевић из "Наксис таксија".

Иако је такси превоз интегрисан у систем јавног превоза у граду, као ванлинијски превоз путника, Секретаријат нема овлашћења да пропише обавезу поштовања радног времена, односно да утврди обавезан број возача на улицама у сваком моменту.

Таксисти сматрају да би увођење лиценци обезбедило бољу искоришћеност возила.

Саша Кнежевић сматра да су лиценце начин да се приморају на неки начин да возила буду боље експлоатисана, што би им одговарало, са једне стране и са друге стране да у одређеном периоду – ако имамо на пример пет хиљада возила у систему да буде увек обезбеђено четири хиљаде возила на улици.

Помогло би и укључивање свих такси возила у систем радио-везе.

"Има око хиљаду возила на улици која нису у систему радио-везе, нису повезана са радио центрима наших удружења и покушаћемо преко Града да апелујемо да и ти људи добију да би грађани лакше могли да дођу до такси возила", каже Карановић.

Већина такси удружења има своје апликације, помоћу којих је наручивање возила брже него телефоном, а, наравно, остаје и могућност да се возило заустави на улици.

четвртак, 25. април 2024.
13° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво